הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת ענק באוניברסיטה היוקרתית: עובדת לשעבר "עקצה" את ייל ב-40 מיליון דולר
ג'יימי פטרון הודתה בכך שהזמינה מחשבים וציוד אלקטרוני נוסף על חשבון אונ' ייל, אך המוצרים עצמם נשלחו לחברה בניו יורק שמיד מכרה אותם. באמצעות שיטה זו, פטרון השיגה במרמה מיליוני דולרים ויצא למסע רכישות, שכלל בתים, חופשות ורכבי יוקרה

עובדת לשעבר בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ייל היוקרתית מואשמת בהונאת ענק, במסגרתה היא גנבה מהמוסד הלימודי מחשבים וציוד אלקטרוני בשווי 40 מיליון דולר, וזאת במטרה לממן את חייה הראוותניים - מכוניות יוקרה, חופשות ברחבי העולם ונכסים ברחבי ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כתב האישום שהוגש נגד ג'יימי פטרון - תושבת מדינת ג'ורג'יה בת 42 - הוצג מוקדם יותר השבוע ע"י התביעה הפדרלית בקונטיקט. פטרון מואשמת בהונאה מרחוק ודיווח כוזב לרשויות המס הפדרליות.

לפי כתב האישום, ההונאה החלה בשנת 2013 ונמשכה שמונה שנים, עד שנה שעברה. פטרון, שהחלה לעבוד בייל בשנת 2008 ובתפקידה האחרון שימש כמנהלת הכספים של הפקולטה לרפואה, הצליחה לגנוב מחשבים ומכשירים אלקטרוניים נוספים בשווי 40,504,200 דולר.

 

 

בזכות מעמדה, פטרון זכתה לחופש פעולה והתאפשר לה לרכוש ציוד בסכום של עד 10,000 דולר מבלי לקבל אישור על כך. היא ניצלה זאת כדי לרכוש ציוד בשווי מיליוני דולרים, החל מטאבלטים שונים (אייפדים של אפל ומכשירי 'Surface' של מיקרוסופט) וכלה במחשבים ניידים.

אלא שבפועל, פטרון דאגה שכל ההזמנות יישלחו לחברה בניו יורק, ולא לאוניברסיטה היוקרתית בקונטיקט. לאחר מכן, הציוד שנשלח לחברה בניו יורק נמכר לחברות אחרות.

 

ג'יימי פטרון, החשודה שהודתה במיוחס לה בכתב האישום (צילום מתוך אינסטגרם)

 

מכתב האישום עולה כי הכסף הועבר לחשבון בנק שנפתח על שמה של חברה השייכת לפטרון, "Maziv Entertainment LLC".

עוד נחשף בכתב האישום כי פטרון אף ניצלה את מעמדה כדי לטשטש ראיות ולמנוע ממישהו באוניברסיטה להבין שהמחשבים לא הגיעו ליעד. כמו כן, היא דאגה שלא לחרוג מהמסגרת שהוצבה לה (כאמור, 10,000 דולר) כדי שלא תזדקק לאישורים נוספים במעמד הזמנת המחשבים.

פטרון השתמשה במיליוני הדולרים שהשיגה במרמה כדי לממן לעצמה חיים ראוותניים במיוחד. בין היתר, היא רכשה מספר נכסים לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית ואף הוציאה עשרות אלפי דולרים על טיולים ברחבי העולם. אם לא די בכך, היא רכשה שישה רכבי יוקרה, לרבות 2 מכוניות של מרצדס, 2 אסקלייד וריינג' רובר.

לצד זאת, פטרון אף מואשמת בכך שלא שילמה מסים ברמה הפדרלית - דבר שעלה ל-IRS ביותר מ-6 מיליון דולר. פטרון הודתה במיוחס לה ותחזור לבית המשפט הפדרלי ב-29 ביוני, אז ייקבע עונשה. היא צפויה להישלח לעד 23 שנה מאחורי סורג ובריח.

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE