הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדויות קשות על טבח בעיירה באוקראינה: הכוחות הרוסים נסוגו - והתמונות מדברות בעד עצמן
הצבא הרוסי עזב את האזור הסובב את הבירה קייב, וכאשר החיילים האוקראינים נכנסו הם גילו את מידת הזוועה - הרחובות מלאים בגופות, מוקשים וטנקים חרוכים

הנסיגה של הכוחות הרוסים סביב קייב חשפה את התמונות המחרידות, לפיהן מאות גופות של אזרחים פזורות ברחובות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

כאשר רכבים משוריינים של צבא אוקראינה התגלגלו לכיוון העיר בוצ'ה, עיירה הנמצאת צפון-מערבית לעיר הבירה קייב, הם מצאו רחובות חסומים בטנקים רוסיים וכלי רכב צבאיים שרופים, וגופות ברחובות, שלדברי מקומיים מדובר באזרחים שנהרגו על ידי הכוחות הפולשים, ללא כל התגרות ברוסים.

 

 

תצלומים מהעיירה הראו את מידת ההרס, חתיכות טנקים חרוכים והרוסים, וכלי רכב משוריינים. כתבים מסוכנות הידיעות הצרפתית הראו לפחות 20 גופות, כולן בלבוש אזרחי, פזורות על פני רחוב  בודד, כמו גם את גופתו של צלם אוקראיני נעדר, מקסים לוין, שהתגלתה בכפר סמוך.

ידיו של אחת מהגופות היו קשורות מאחורי גבו, והדרכון האוקראיני שלו נותר פתוח לצידו - כך פרסמו העיתונאים.

 

(צילום: AP)

 

"כל האנשים האלה נורו", אמר ראש עיריית בוצ'ה, אנטולי פדורוק, לסוכנות הידיעות הצרפתית, והוסיף כי 280 גופות נוספות נקברו בקברי אחים בעיירה. "אלה ההשלכות של הכיבוש הרוסי".

החיילים האוקראינים שנכנסו בחזרה לרחובות העיר ההרוסה, והתקבלו בחום על ידי התושבים, אספו את הגופות, פינו את המחסומים ובדקו חפצים חשודים מחשש לפצצות. הנשיא וולודימיר זלנסקי הזהיר את התושבים כי הכוחות רוסים יצרו מצב "קטסטרופלי" לאזרחים, בכך שהשאירו מוקשים רבים מסביב לבתים.

על פי החשד, בין האזרחים שנהרגו על ידי הכוחות הרוסים הייתה אולה סוחנקו, ראש הכפר מוטיז'ין שממזרח לקייב, וכל משפחתה.

 

(צילום: AP)

 

 

רוסיה עומדת בפני האשמות של פשעי מלחמה, כאשר אחת הטענות היא שחיילים רוסיים השתמשו בילדים כ"מגנים אנושיים" על מנת להגן על עצמם בעת הנסיגה מהאזור. 

שרת החוץ של בריטניה, ליז טרוס, אמרה כי היא "מזדעזעת מהזוועות  בבוצ'ה ובערים אחרות באוקראינה. דיווחים על כוחות רוסים ששמו כמטרה אזרחים חפים משפע - הם מתובעים. בריטניה עובדת עם שותפיה כדי לאסוף ראיות ולתמוך בחקירה בגין פשעי מלחמה. האחראים יישאו בתוצאות".

חיילי צבא אוקראינה כבשו מחדש יותר מ-30 ערים וכפרים מסביב לקייב, שהיו תחת שליטה רוסית מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר, לפני כחמישה שבועות. צבא רוסיה החל לסגת מהאזורים ולהפסיק את ההתקדמות לקייב, אך מומחים מזהירים כי רוסיה מעבירה את המיקוד שלה לכיבוש מזרח אוקראינה.


(צילום: AP)

 

(צילום: AP)

 

(צילום: רויטרס)

 

(צילום: AFP)

 

(צילום: AP)

 

13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE