הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאסק רכש מניות של טוויטר והפך לבעל המניות הגדול בחברה - האם הוא יחזיר את טראמפ?
כעשרה ימים לאחר ששאל את 80 מיליון העוקבים שלו מה יש לעשות אל מול הפגיעה בחופש הביטוי בפלטפורמה - האיש העשיר בעולם רכש 9.2% מהמניות

כעשרה ימים לאחר שעוקביו של אילון מאסק דחקו בו לרכוש את פלטפורמת טוויטר, לאחר ששאל אותם מה יש לעשות עם המדיניות של הרשת החברתית הפוגעת בחופש הביטוי - האיש העשיר בעולם רכש 9.2% ממניות החברה, מה שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר של טוויטר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאסק (צילום: Getty Images)

 

הפרסום על הרכישה של מאסק גרמה למניות של טוויטר לזנק ב-22% במסחר המוקדם. מאסק לא חשף כמה הוא שילם עבור המניות, אבל אחזקתו הייתה שווה 2.9 מיליארד דולר נכון לסגירת המסחר ביום שישי, ו-3.5 מיליארד דולר לאחר הזינוק בתחילת יום שני. 

כמו כן, לא נחשפה מהי מטרת הרכישה או אם ישנן תוכניות כלשהן עבור החברה, אבל כאמור מאסק ידוע כמבקר קבוע של מדיניות החברה. 

הרכישה עשתה רעש אדיר ברשתות החברתיות. קצת לאחר החשיפה ביום שני, מאסק צייץ בטוויטר ושאל את עוקביו אם יש להוסיף אפשרות לערוך את הציוצים שכבר פורסמו. הוא פרסם סקר בעמוד שלו, והבהיר את מטרתו כאשר התשובות 'כן' ו'לא' נרשמו בשגיאת איות: 'yse' ו-'on'. בינתיים, הרוב הציבעו בעד השינוי.

יש לציין כי השאלה של מאסק הגיעה ימים בודדים לאחר שהחשבון הרשמי של טוויטר העלה את הרעיון - אלא כבדיחה במסגרת ה-1 באפריל. 

 

 

כמו כן, לאחר המהלך העסקי, הקולות השמרנים - שתוקפים רבות את טוויטר בשל הטענה לצנזורה שמאלנית - התנפלו על הידיעה המשמחת עבורם וקראו למאסק להסיר את החסימה לצמיתות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ולהחזיר את חשבונו לפלטפורמה.

לורן בוברט, חברת הקונגרס הרפובליקנית מקולורדו, כתבה: "עכשיו, כשאילון מאסק הוא בעל המניות הגדול ביותר של טוויטר, הגיע הזמן להסיר את הצנזורה הפוליטית. אה.. ולהחזיר את טראמפ!".

חברת הקונגרס מג'ורג'יה, מרג'ורי טיילור גרין - שהיא בעצמה נחסמה מספר פעמים בשל מה שנקרא הפצת מידע מוטעה על הקורונה, כתבה: "האם בעל רוב המניות החדש יחזיר את חופש הביטוי לטוויטר?". היא הוסיפה כי מהלך כזה "ידרוש אומץ", כי "המשטר משקיע רבות בתעשייה מסוימת, ואין ספק שהאיומים יגיעו. עם זאת, חופש הביטוי שיוחזר יאפשר לכולנו להביס אותם".

למאסק יש למעלה מ-80 מיליון עוקבים בטוויטר, הרבה יותר מכל מנכ"ל אחר.

כאמור, בחודש שעבר מאסק שאל את עשרות מיליוני העוקבים שלו האם הם חושבים שטוויטר דובקת בעקרון חופש הביטוי, שלדבריו "חיוני לדמוקרטיה מתפקדת". הרוב הצביעו "לא", ואז הוא העלה את הרעיון של הקמת פלטפורמה חברתית חדשה. אך לפתע תגובות רבות שתפו את הציוץ, כאשר העוקבים - בהם בכירי ממשל שונים כמו דוברת מושל פלורידה - הציעו לו לקנות את טוויטר במקום להקים מרחב מדיה חדש.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE