הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוע הוא כל כך בריא? כל מה שחשוב לדעת על לחם מחמצת
מה שהופך את לחם המחמצת לבריא וייחודי הוא תהליך התסיסה המשמש להכנתו, אך כיצד זה בדיוק קורה? אילו ערכים תזונתיים הוא מביא עימו? וכיצד תדעו כי לחם המחמצת שלכם אכן בריא וטוב? הנה כל המידע שכדאי לדעת

לכל לחם ערך תזונתי ויתרונות אחרים, אך בשנים האחרונות לחם המחמצת עומד בראש הרשימה, ויש לכך כמה סיבות טובות במיוחד. המחמצת בריא יותר, טעים יותר, מזין יותר, ואף קל יותר לעיכול. למעשה, לחם מחמצת היה קיים כבר במצריים העתיקה, ונחשב למזון על בריא במיוחד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז מה זה בדיוק מחמצת?

למעשה, מדוברת בתערבות המשלבת ארבעה מרכיבים שונים: קמח, מים, שמרים טבעיים וחיידקים. כאשר אנו מערבבים הכ יחד, התערובת מתחילה לאסוף שמרים וחיידקים, אז למעשה נוצרים חומצה אצטית, חומצה לקטית, פחמן דו חמצני, ועוד הרבה רכיבים אשר בריאים לגופנו.

עוד נמצא כי בתוך התערבות קיימים בערך 300 חומרי טעם וריח אשר מעניקים ללחם ארומה עמוקה יותר וטעם עשיר יותר, ביחס ללחם תעשייתי. התוצאה היא לחם בריא יותר, קל יותר לעיכול, ומזין יותר. ואם לא השתכנעתם עד עכשיו, הנה רשימה של כמה יתרונות בריאותיים מרכזיים. 

אשלגן, מגנזיום וחומצה פולית 

המחמצת עשיר בחומרים מזינים בעקבות האופן בו חיידקי התערבות מקיימים אינטראקציה עם חומרים נוספים. כידוע, חומצה פולית ואשלגן מסייעים רבות בתפקוד יעיל ותקין של התאים, ואף עוזרים לשרירים ולעצבים לתפקד טוב יותר. מגנזיום מווסת את תפקוד העצבים ושולט ברמתה סוכר בגוף, ואף עוזר לייצר חלבון. 

מקדם הזדקנות בריאה

מחקר אשר נעשה בתחום מצא כי צריכה של לחם מחמצת מונעת מחלות, כאשר החיידקים הקיימים בתערובת מגבירים את נוגדי החמצון בדם, אשר מגנים על התאים מפני נזקים שונים הקשורים למחלות כמו סוכרת, אלצהיימר, סרטן ועוד. 

איזון הסוכר

אכילה של לחם מחמצת מעודדת איזון ברמת הסוכר בדם, זאת בהשוואה ללחם לבן, למשל. כמו כן, הגוף סופג ומעכל לאט יותר את לחם המחמצת, מה שמוריד את האינדקס הגליקמי של הלחם. התוצאה? רמת אינסולין נמוכה ומאוזנת יותר. 

יותר קל לעיכול

הסיבים הקיימים בלחם טובים מאוד למעיים שלנו, ועוזרים למערכת העיכול להיות יעילה ויציבה יותר. כמו כן, לחם זה מכיל פחות גלוטן, כך שהוא נחשב קל יותר לעיכול בצורה משמעותית. 



13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE