הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפנטגון אמר שלא יסייע בהצבת חיילים בגבול מקסיקו - ומחוקקים זועמים: "לא נזהה את הגבול הדרומי"
לאור הצפי בזינוק ההגירה עם סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו', המחלקה לביטחון המולדת ביקשה משר ההגנה סיוע צבאי - והוא אישר עזרה מינימלית בלבד

בעוד מדיניות הגבול תסתיים בחודש הבא וממשל ביידן מתכונן לזינוק הצפוי בהגירה בלתי חוקית, הפנטגון הבטיח לספק "'קצת" תמיכה, ולא ירחיק לכת להציב כוחות בגבול הדרומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בחודש שעבר המחלקה לביטחון המולדת (DHS) ביקשה עזרה מהפנטגון על רקע הצפי לעלייה חדה במספר המהגרים, כאשר 'כותרת 42', הידועה מדיניות 'הישארו במקסיקו' צפויה להסתיים בסוף החודש הבא. הגנרל גלאן ואנהרק, ראש פיקוד ההגנה האווירית והחלל של צפון אמריקה, אמר כי המחלקה מתכננת "לספק יכולת או קיבולת נוספת בהתבסס על פוטנציאל ההגירה". 

ביום רביעי, משרד ההגנה האמריקני (DoD) אישר כי המזכיר לויד אוסטין "אישר תמיכה מסוימת". עם זאת, התמיכה מוגבלת, והיא לא תכלול "כוח אדם נוסף שיישלח למשימות הניטור" או שמירה על הגבול. 

"בשבת, המזכיר אוסטין אישר תמיכה ל-DHS בנוגע לזינוק הצפוי בהגירה לא סדירה לאורך הגבול הדרום-מערבי, כדי לעזור למחלקה לבצע את המשימה ולספק טיפול הומניטרי הולם מהגרים הנמצאים במעצר", אמר מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי. 

התמיכה תכלול התקשרות עם 40 אוטובוסים מסחריים להסעת מהגרים מנקודות כניסה בגבול לאזורים אחרים בהם מבצע תהליך העיבוד, כמו גם תמיכה במתן צוות רפואי בכוננות. כך לפי קירברי. 

"המזכיר אישר באופן עקרוני לספק אתרי קרקע במתקנים צבאיים של DoD לעיבור מהגרים, ומתן לינה לעובדים הפדרליים התומכים במשימה, אם יהיה צורך בכך". 

 

מזכיר ההגנה לויד אוסטין (צילום: Getty Images)

 

בהצהרה אחרת נראה כי מחלקת ההגנה פתוחה קצת יותר לסיוע נדרש, אך נשארת מסויגת. "המחלקה תומכת במשימה הזו בהובלת ה-DHS מאז 2006, ומשתרעת על פני ממשלי בוש, אובמה, טראמפ ועכשיו ביידן. אם DHS ישלח בקשה להמשך סיוע לאורך הגבול, DoD ישקול זאת". 

הנציג הרפובליקני מטקסס, רוני ג'קסון, אמר: "לא נוכל לזהות את הגבול הדרומי שלי כאשר 'כותרת 42' תסתיים, ואנחנו יכולים לצפות שזו תהיה פלישה בקנה מידה מלא. מספיק זה מספיק! חברי כנופיות ופושעים ידועים אחרים כבר ניצלו את משבר הגבול של ביידן, והם לא יכולים לחכות לסיום כותרת 42".

הרפובליקני פול גוסאר מאריזונה, תקף: "עם החלטתם להציע אפס תמיכה כדי לסייע לפקידי משמר הגבול, למנוע גל עצום של מהגרים בלתי חוקיים, הפנטגון למעשה מברך עשרות אלפי פורעי חוק שמחכים להחלטה הפזיזה של ממשל ביידן לסיים את 'כותרת 42'. הדבר יחמיר את הפלישה לארצנו בקנה מידה מלא, והדבר קורה בגלל מדיניות הגבול הפתוחה של ממשל ביידן".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE