הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה רק מרגיש כמו כאב שיניים: הכירו את תסמונת העצב המשולש
הכאב החד שמאפיין את התופעה פעמים רבות יכול להרגיש כמו כאב שיניים, מה שלעיתים יכול לגרור טיפולים רפואיים שלא לצורך כמו עקירה או טיפול שורש. מה מאפיין את תסמונת העצב המשולש? מה התסמינים? והכי חשוב - כיצד מטפלים בה?

תסמונת העצב המשולש הינה תופעה שהולך ונהיית נפוצה בשנים האחרונות. למעשה, מדובר בכאב חד באיזור השיניים, שבדרך כלל מופיע בצד אחד של הפה. אותה תחושה גוררת פעמים רבות אבחנה מוטעית כי מדובר על כאב שיניים, מה שמוביל כ-60% מהחולים לעבור טיפולי שיניים שלא לצורך. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התסמונת נפוצה בעיקר בקרב בני חמישים ומעלה, והיא נובעת מתפקוד לא תקין של עצב הפנים החמישי, אשר נגרמת בדרך כלל על ידי סמיכות בין כלי דם לשורש העצב המובילה לתפקוד לא תקין וכאב חד. התקף הכאב אורך בדרך כלל מספר שניות והוא מגיע בעוצמה גבוהה במיוחד. 

אז כיצד לטפל במחלה? 

כיום ישנו טיפול תרופתי יעיל במיוחד והוא למעשה טיפול לאפילפסיה. כמו כן, חשוב לדעת כי MRI מוח הינו הכרחי לצורך אבחנה מדויקת, והוא נעשה גם בשביל לשלול מצבים מקדימים ובדיקת אפשרויות לתהליכים נוירוכירורגים, כאשר הנפוץ ביותר הוא הפרדה של העצב וכלי הדם. 

לסיכום, אבחון מדויק בהכרח יוביל לטיפול יעיל ונכון, ובכך למעשה יגדיל את הסיכוי להתגבר על הבעיה או לכל הפחות לצמצם אותה. היכולת לאבחן ולטפל בכאב שייכת למומחה לרפואת הפה, כך שרצוי לפנות לרופא מקצועי, בעל ניסיון והתמחות בתחום, ולא לדחות את הטיפול.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE