הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
BLM מצדיקה רכישת אחוזה בקליפורניה מכספי התרומות ומבטיחה: "נגביר את השקיפות"
התנועה פרסמה פוסט ארוך וחסמה את האפשרות להגיב, שם התנצלה אך גם הסבירה כי הבית בסך כ-6 מיליון דולר נרכש עבור להגביר "יצירתיות של שחורים מול מערכות של דיכוי"

העמוד הרשמי של תנועת Black Lives Matter פרסם הצהרה בעקבות הדיווחים על רכישה סודית של בית מפואר בדרום קליפורניה, בשווי 5.8 מיליון דולר מכספי התרומות, ונשבע "להגביר את השקיפות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: ניו יורק פוסט)

 

"היו הרבה שאלות סביב הדיווחים האחרונים על רכישת 'בית היוצר' בקליפורניה", כתבה התנועה בעמוד הרשמי בטוויטר, בעודה חוסמת את האפשרות להגיב. "למרות מאמצי העבר, BLM מכירה בכך שיש עוד עבודה לעשות כדי להגביר את השקיפות ולהבטיח שהמעברים במנהיגות יהיו ברורים".

מתחם סטודיו סיטי רחב הידיים, המשתרע על פני כ-600 מ"ר, מתדהר בשבעה חדרי שינה ושבעה חדרי רחצה, במת סאונד, אולפן מוזיקה, בריכה וחניה ליותר מ-20 כלי רכב. הוא נקנה בחשאי על ידי חברת גז באוקטובר 2020, אשר לו קשרים ל-BLM. ימים לאחר מכן, האחוזה הועברה לחברה בע"מ בדלאוור שבשליטת התנועה תמורת 5.8 מיליון דולר.

על פי הדיווחים, הארגון השתמש בחלק מתרומות של 90 מיליון דולר כדי לרכוש את האחוזה. 

 

 

ביוני האחרון, שלוש מנהיגות התנועה - המייסדת השותפה פטריס קולורס, אלישיה גרזה ומלינה עבדאללה - הקליטו סרטון מחוץ לבית בציון יום השנה הראשון לרצח ג'ורג' פלויד. 

בציוץ שפורסם ביום שני, BLM המשיכו להצדיק: "אנחנו יודעים שנרטיבים כמו זה גורמים נזק למארגנים שעושים עבודה מעולה ברחבי הארץ, והדיווחים הללו אינם משקפים את מכלול התנועה. אנחנו מתנצלים על המצוקה שהדבר גרם לתומכים שלנו ולאלה שפועלים בשירות התנועה מדי יום".

"אנו גם מזהים את הבלבול שגרמו מאמרים ספקולטיביים לאחרונה", נכתב. "אנחנו מכפילים את המאמצים שלנו לספק שקיפות לגבי העבודה שלנו. בשבועות הקרובים, נחשוף יוזמות חדשות להגברת השקיפות והאחריות… אנו פעולים במרץ להגביר את השקיפות, כולל ביקורת פנימית".

"יצירתיות שחורה הכרחית וחיונית להישרדות השחורים. BLM תמיד החזיקה במסורת הזו כקדושה. זאת הסיבה ש'בית היוצר' נרכש - כדי לספק מקום לאנשים שחורים לחלוק את המתנות שלהם עם העולם ולחדד את המלאכה כראות עיניהם, בתנאים המתאימים ביותר עבורם ועבור מערכות חיצוניות של דיכוי בתעשיות יצירתיות".

 

(צילום: Shutterstock)



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE