הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסאגה ממשיכה: טוויטר תובעת את אילון מאסק
בעלי המניות בפלטפורמה החברתית טוענים כי מנכ"ל טסלה עיכב באופן לא חוקי את פרסום חלקו בחברה, זאת די שיוכל לרכוש עוד מניות, אך במחירים נמוכים

המהלך של אילון מאסק - רכישת המניות של טוויטר והסירוב להצטרף לדירקטוריון - עוררה את זעמם של בעלי המניות, וכעת הם משיבים אש עם תביעה משפטית נגדו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בעלי המניות טוענים כי מאסק עיכב באופן בלתי חוקי את פרסום חלקו בחברת המדיה החברתית, זאת כדי שיוכל לקנות עוד מניות במחירים נמוכים יותר. התלונה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי בניו יורק, מאשימה את האיש העשיר בעולם בהפרת מועד רגולטורי, שעד אז היה עליו לחשוף כי צבר נתח של לפחות 5%.

על פי התלונה, מאסק לא חשף את מעמדו בטוויטר, עד שכמעט הכפיל את חלקו ליותר מתשעה אחוזים. 

בתביעה נטען כי עד ה-14 במרץ, חלקו של האיש העשיר בעולם הגיע לרף של 5%, מה שמחייב אותו לחשוף בפומבי את אחזקותיו - כך על פי חוק ניירות הערך האמריקאי. כזכור, הוא חשף את אחזקותיו רק ב-4 באפריל.

האסטרטגיה של מאסק פגעה במשקיעים פחות עשירים שמכרו מניות בחברת סן פרנסיסקו, במהלך כמעט השבועיים בהן מנכ"ל טסלה שמר בסוד את המהלכים שלו. 

על פי מסמכים רגולטוריים, מאסק רנה קצת יותר מ-620,000 מניות ב-36.83 דולר ליחידה ב-31 בינואר, ולאחר מכן המשיך לצבור מניות נוספות כמעט בכל יום מסחר, עד ה-1 באפריל. 

כזכור, לפני כשבועיים מאסק פרסם ציוץ בחשבונו התוהה מה יש לעשות עם המדיניות של הרשת החברתית, שלטענתו פוגעת בחופש הביטוי, ושאל אם יש לפתוח פלטפורמה חדשה. בתגובה, עוקבים רבים דחקו בו לרכוש את טוויטר - וימים לאחר מכן הוא אכן עשה מהלך שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. 

הוא היה אמור להצטרף לדירקטוריון, אך לבסוף הוא סירב. מנכ"ל טוויטר, פרג' אגרוול, פרסם בטוויטר מכתב ששלח לעובדים: "הדירקטוריון ואני ניהלנו דיונים רבים על הצטרפותו של אילון, וגם עם אילון ישירות. היינו נרגשים לשתף פעולה ולהבהיר לו את הסיכונים. כמו כן, האמנו שמינויו של אילון לחבר נאמן בחברה, כמו כל חברי הדירקטוריון, יחייב לנהוג לפיי האינטרסים של החברה וכל מחזיקי המניות שלה, והיא הדרך הטובה ביותר קדימה. חבר המנהלים הציע לו מקום".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE