הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפחית סטרס, מגביר את הריכוז, ומשפר את איכות השינה: היתרונות של סדר בבית
בזמן הכי מדויק בשנה, מחקר חדש חושף כי לסדר יש לא מעט יתרונות מפתיעים שיכולים לשפר את היום שלכם. הנה כמה עובדות מעניינות שיגרמו לכם להרים את הכפפה, ולסדר כבר את הבית

כולנו אוהבים שהבית מסודר, שכל דבר מונח במקומו, אך רבים מאיתנו פשוט לא אוהבים לסדר, או לא מוצאים את הזמן. אך לאחרונה מחקרים חדשים אשר נעשו בתחום מסבירים כי לפעולה הפשוטה הזו, יש לא מעט יתרונות מפתיעים. הנה כמה מהם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפחית סטרס

סדר בבית מוביל לתחושת רווחה נפשית כשר  בלגן  בבית גורם לתחושת לחץ. כך לדוגמה, מחקר שהתפרסם  לאחרונה ב־‭Personality ‬and Social Psychology Bulletin‬, הראה כי נשים שחשות שהבית שלהן מבולגן לחוצות יותר, נוטות יותר לדיכאון ועייפות, ועוד. 

שנת לילה איכותית יותר

אנשים שנוהגים לסדר את המיטה בבוקר זוכים לשינה טובה יותר בלילה, כך טוענים מומחי שינה- ״מי שמסדר את המיטה שלו בבוקר, יוכל להתמודד טוב יותר עם המשימות במהלך היום״. 

משפר ריכוז

מחקרים מצאו כי שולחן עבודה מסודר מהווה תנאי הכרחי לקשב וריכוז ואוילו בלגן בשולחן - מפחית משמעותית את יעילות התפקוד המקצועי. מחקר שנערך באוניברסיטת פרינסטון  אף הראה שמרכיב מסוים במרכז הראייה במוח גורם לנו להתמקד בדברים שאינם קשורים למשימותינו וכך מסיח את דעתנו.

אז איך שומרים על הסדר?

הנה כמה עקרונות שיעזרו לכם להוביל לסידור הבית:

- התאימו את מספר החפצים לגודל הבית.

- מסרו או זרקו כל חפץ שאין לו מקום. 

- הקצו מקום לכל חפץ - כוננית לספרים, מגירה לצעצועים, מתקן לנעליים וכדומה.

- הקדישו מגירה לכל הפריטים שלא קיבלו סיווג הולם. 

- עשו לעצמכם הרגל לשים כל דבר במקומו.

- החליטו על מועדים קבועים שבהם אתם מפנים חפצים ומנקים את הבית.

- זכרו כי מה שמוביל לאושר הוא חוויות ולא רכוש.

כמו כן, בשנים האחרונות צמח טרנד של אתרים וחשבונות אינסטגרם המציגים תמונות של חפצים מסודרים וממוינים. כאמוור, את זה אפשר להשיג כאשר מקפידים למקם את החפצים בכיוונים הנכונים, תוך תשומת לב לאלמנטים שמהם הם  עשויים. זכרו, לכל מטרה בחיים מתאים  סדר אחר בבית. כך למשל, מחפשי הזוגיות צריכים לשים הכל בזוגות. מי שרוצה להיות פרודוקטיבי צריך להציב את השולחן במקום מרכזי בבית.

פרידה מחפצים וסידור הבית מקדם מינימליזם לצורך שמירה על הסביבה

בשנים האחרונות, בתים עמוסים ומלאים מעידים על צריכה מוגזמת וחסרת  טעם ובעיקר - על כניעה לערכי הגרגרנות של הקפיטליזם. לכן, נסו כבר מחר להיפטר מחפצים מיותרים וללמוד לראות את היופי, הניקיון והרווחה שניתן לחוות כאשר מפסיקים לקנות ולצבור ומתחילים לזרוק.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE