הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בתולדות ארה"ב: סדר פסח במעון הרשמי של סגנית הנשיא
סגנית הנשיא האריס והאדון השני היהודי יערכו את החג במעונם הרשמי בוושינגטון, עם בני משפחה וחברים. זוהי הפעם הראשונה שבה ארוחת החג נערכת במעון הקרוי "מעגל מצפה הכוכבים מס' 1"

סגנית נשיא ארצות הברית קמאלה האריס ובעלה היהודי דאגלס אמהוף יערכו הערב (שישי) את סדר הפסח הראשון בתולדות "מעגל מצפה הכוכבים מס' 1" - בית בוושינגטון די. סי. המשמש כמעון הרשמי של סגני הנשיא מאז 1975.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגנית הנשיא האריס ובעלה דאג אמהוף, לצד המעון הרשמי שבו ייערכו את החג הערב

 

"חג שמח לכל מי שחוגג פסח", צייצה סגנית הנשיא האריס, לשעבר סנאטורית מטעם קליפורניה, "בדומה למשפחות רבות בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם, הערב האדון השני ואני נארח את ליל הסדר בביתנו".

 

 

כזכור, עם כניסתה של האריס לתפקיד היוקרתי בראשית 2021, אמהוף הפך לאדון השני הראשון בתולדות ארצות הברית. אמהוף הוא גם בן/בת הזוג היהודי הראשון של נשיא או סגן הנשיא.

למעשה, הציוץ של סגנית הנשיא מאשר את הדיווחים שפורסמו ב-CNN מוקדם יותר השבוע, לפיהם בני המשפחה היהודים של אמהוף צפויים לערוך את החג במעון הרשמי.

 

מזוזה בשנה שעברה, ליל הסדר במעון הרשמי של סגנית הנשיא השנה (צילום: AP)

 

כזכור, בשנה שעברה - חודשיים בלבד לאחר השבעתם של הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס - האדון השני ערך את ליל הסדר באופן מקוון (בזום) ואמר: "אני מקווה שזה החג הווירטואלי האחרון שלנו".

"זו ליל הסדר השני ברציפות שבו אנחנו חוגגים בצורה מקוונת, ומקווים שזה גם האחרון", הוא אמר בזמנו, "המגפה העולמית גרמה לכולנו לשנות או לבטל את המנהגים האהובים עלינו. אך אם נמשיך לפעול לפי ההנחיות ששומרות עלינו, ננצח במאבק נגד הקורונה ובשנה הבאה נחגוג את החג יחדיו".

בנוסף, בנובמבר בשנה שעברה אמהוף ובני משפחתו קבעו מזוזה במעון הרשמי של סגנית הנשיא - דבר שלא קרה בהיסטוריה האמריקאית.

מוקדם יותר השבוע האדון השני אמהוף אף ביקר בבית ספר יהודי בוושינגטון די. סי., שם שוחח עם תלמידי כיתות א' עד ח' על המשמעות של החג.

74% לא
26% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE