הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האריס הגישה יין שיוצר ביהודה ושומרון - והביקורות לא איחרו לבוא: "זלזול חמור בפלסטינים"
תמונות מסדר פסח הראשון בהיסטוריה שנערך במעון הרשמי של הסגנית, עוררו סערה בעקבות בקבוק של 'יין פסגות', שהכרמים שלו נמצאים "על אדמה שנגנבה"

סגנית הנשיא קמלה האריס ובעלה היהודי דאג אמהוף ערכו ביום שישי את סדר הפסח הראשון בהיסטוריה האמריקנית במעון הרשמי. אלא שתמונות שפורסמו מהערב עוררו סערה פוליטית - בעקבות בקבוק יין יחיד על השולחן, המיוצר בהתנחלות בגדה המערבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: מתוך הטוויטר של האדון השני)

 

הבקבוק ממנו שתו החוגגים במעון הרשמי של סגנית הנשיא שייך ליקב פסגות, אשר עלה לכותרות בעבר כאשר קרא לאחד היינות שלו על שם שר החוץ לשעבר, מייק פומפאו, בעקבות ההכרזה של הנשיא דאז דונלד טראמפ שלא להגדיר יותר את ההתנחלויות הישראליות כהפרה של החוק הבינלאומי.

כאשר פומפאו ביקר ביקב פסגות, כחלק מביקור רשמי באזור, הוא כתב בספר המבקרים: "זוהי ברכה להיות כאן, ביהודה ושומרון" - תוך שימוש השם העברי של האזור, ולא 'הגדה המערבית' כפי שרבים נוטים להגדירה. 

אמהוף, הגבר הראשון שזכה בתואר 'האדון השני של ארצות הברית', פרסם ציוץ ותמונה מערב החג וכתב: "הערב, אני וסגנית הנשיא התכבדנו לחגוג את חג הפסח עם הצוות החרוץ שלנו, על ידי עריכת ליל הסדר בבית סגן הנשיא. בין אם אתם חוגגים עם המשפחה, משפחת העבודה או המשפחה שבחרת, אנחנו מאחלים לכולכם חג פסח שמח!".

 

 

נשיא המכון הערבי-אמריקאי, ג'יימס זוגבי, גינה את הימצאותו של בקבוק היין על שולחן הסדר במעון הסגנית, וכתב: "הכרמים של פסגות נמצאים על אדמה פלסטינית גנובה. זה לא מגניב".

מייקל ביוקרט, סגן נשיא ארגון 'קנדים למען צדק ושלום במזרח התיכון', כתב בציוץ: "איכס ענק: קמלה האריס הגישה יין פסגות בסדר הפסח שלה. זה מיוצר בהתנחלות ישראלית בלתי חוקית, שנמצאת בגדה המערבית הכבושה. זה מפגין זלזול חמור בפלסטינים ובחוק הבינלאומי". 

היועץ הבכיר של סגנית הנשיא, הרבי זיסקנד, מיהר להסביר והתעקש כי "היין שהוגש בליל הסדר לא נועד בשום אופן להיות ביטוי למדיניות".

מנכ"ל פסגות, יעקב ברג, אמר ביום ראשון כי נראה שהצוות של האריס בחר ביין קברנה סוביניון שנמכר בכ-40 דולרים. הוא התלוצץ בראיון לרדיו כי הוא יקרא לאחד היינות 'האריס', אם סגנית הנשיא תתנגד להחייאת הסכם הגרעין עם איראן. 

כמו כן, שגריר ארה"ב בישראל בתקופת טראמפ, דיוויד פרידמן - שגם על שמו נקרא אחד היינות של 'פסגות', כתב: "בשנה הבאה, אני אמליץ למשפחת האריס להגיש את יין 'פרידמן' מיקב פסגות. אולי אני משוחד, אבל אני חושב שהוא טוב מאוד".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE