הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפסח עשה לכם עצירות? הנה חמישה מאכלים שיעזרו
אחת התלונות הכי נפוצות בחג הפסח היא כאבי בטן, נפיחות ועצירות. החדשות הטובות הן שבאמצעות כמה מזונות מסוימים, ניתן להקל משמעותית על התופעה, לעודד חילוף חומרים מהיר יותר ויציאות סדירות יותר. הכנו לכם רשימה של מה כדאי לאכול, וממה כדאי להימנע

עצירות הינה תלונה נפוצה במיוחד, בעיקר בחג הפסח. ברוב המקרים, מקור הבעיה המוביל לתופעת העצירות סמוי מן העין, ולכן פעמים רבות קשה לשים את האצבע ולטפל באופן נקודתי. עם זאת, באמצעות תזונה מותאמת אישית, ומאכלים מסוימים ניתן להקל משמעותית על התופעה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


5 מאכלים שיקלו על העצירות 

ארטישוק

בעל סגולות פרה-ביוטיות המועילות לבריאות המעיים. הארטישוק מכיל סוג מסוים של סיבים שחיידקים טובים החיים במערכת העיכול ניזונים מהם. אכילת ארטישוק תורמת לחיזוק אוכלוסיית החיידקים המועילים במעי, שכאמור, מסייעים לתפקוד מיטבי של מערכת העיכול, וכן, זה כולל גם את שגרת היציאות.

תפוח

תפוח מכיל כ-3.6 גרם של סיבים תזונתיים. אתם סיבים עוברים דרך מערכת העיכול מבלי להתפרק ובכך הם למעשה מעודדים את תנועת המעיים ומסייעים להיווצרות צואה. תפוחים מכילים גם פקטין, שהוא מין סוג ייחודי של סיבים מסיסים, להם סגולות משלשלות.

שעועית

תורמת לבריאות ותקינות מערכת העיכול ומעודדת יציאות. כמו כן, היא מכילה כמות גבוהה במיוחד של סיבים מסיסים המושכים נוזלים אל המעיים ותורמים למרקם רך יותר של היציאות. היא גם מכילה סיבים לא מסיסים אשר עוזרים להניע תהליכים במערכת העיכול ומסייעים לפינוי פסולת מדרכי העיכול.

קפה

מאיץ את הפעילות של מערכת העיכול. הקפאין אשר קיים בו הינו חומר בעל השפעות ממריצות באופן כללי, וכתוצאה מכך, הוא משפיע על מערכת העצבים המרכזית ואף יכול להמריץ גם את מערכת העצבים הסימפטטית האחראית על העיכול. כמו כן, קפאין מעודד את התנועה של צינור העיכול, הוא למעשה מגביר את תנועות הכיווץ של המעי הדק והמעי הגס עד שהוא גורם לצורך ללכת לשירותים.

זרעי צ׳יה

יעניקו לכם בדיוק את תוספת הסיבים התזונתיים שאתם צריכים. הזרעים הקטנים והתמימים למראה ידועים כמחוללי שובע, זאת בזכות יכולת הספיגה המדהימה שלהם - כל גרגר יכול לספוג מים בכמות העולה פי כשרה על משקלו. כך הם לא רק משאירים אתכם שבעים לזמן רב, אלא גם מקלים על יציאת הצואה. רק חשוב להקפיד לשתות איתם מים.

מזונות להימנע מהם בזמן עצירות

אפרסמון 

פרי מתוק ותמים, פופולרי במיוחד ממזרח אסיה והוא עלול לגרום לעצירות עבור אנשים מסוימים, במיוחד כאשר מדובר על הזן העפיץ יותר. אפרסמון מכיל כמות גדולה של טאנינים, תרכובת הנחשבת מפחיתה הפרשות והתכווצויות במעיים, ואף מאטה את יציאות המעיים.

בשר אדום

אף סוג בשר לא מכיל סיבים תזונתיים, אך הבשר האדום הוא השמן ביותר, מה שהופך אותו לקשה ביותר לעיכול. כאשר אנו סובלים מעצירות, מומלץ לבחור במזונות עשירים בסיבים ותוכלת שומן נמוכה. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE