הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דה-סנטיס מאיים בצעדים נגד טוויטר: "הם דחו את ההצעה של מאסק - כי הם לא יוכלו לשלוט עליו"
בעוד פלורידה מחזיקה במניות בפלטפורמה החברתית, המושל לוקח את ההזדמנות להרוויח הון פוליטי כחלק מהמאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים. "הם יודעים שמאסק לא יקבל את הנרטיב שלהם"

שחקן חדש הצטרף למאבק בין אילון מאסק לטוויטר על הכוח בחברה - המושל רון דה-סנטיס, כאשר קרן הפנסיה של פלורידה מחזיקה במניות בפלטפורמה החברתית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במסיבת עיתונאים שערך ביום שלישי, דה-סנטיס פתח באיום על הדירקטוריון של טוויטר אשר מנסה לדרוס את ההצעה של מנכ"ל טסלה, לרכוש את ענקית המדינה החברתית, כאשר המושל טוען שבכך החברה מפרה את חובת הנאמנות שלה. 

למעשה, כאשר מאסק רכש מניות בחברה ולבסוף הגיש הצעה לרכוש 100% ממנה - חברי הדירקטוריון של טוויטר החליט להגביל את כוחו של מאסק, המחזיק ב-9.2% מהמניות, על ידי תוכנית זכויות בעלי מניות, המכונה "גלולת הרעל". התוכנית תדלל את הערך של כל מניה אם הוא יעלה אי פעם על 15 אחוזים מהבעלות.

הרעיון הוא להפוך את טוויטר ליעד רכישה פחות אטרקטיבי, כדי למנוע ממאסק לרצות לרכוש את החברה כולה. 

פלורידה נכנסת לתמונה, כאשר קרן הפנסיה של המדינה מחזיקה ב-949,690 מניות בטוויטר נכון ל-31 בדצמבר, כך על פי 'בלומברג'.

לכן, דה-סנטיס התייחס למהלך של מועצת המנהלים של טוויטר, וביום שלישי אמר כי המדינה תבדוק באילו צעדים היא יכולה לנקוט: "אני חושב שזו תהיה פגיעה בקרן, אז אנחנו נבדוק דרכים שבהן מדינת פלורידה, באופן פוטנציאלי, תוכל להטיל אחריות על מועצת המנהלים של טוויטר בגין הפרת חובת הנאמנות שלהם".

ההצעה של מאסק לרכוש את טוויטר תמורת 54.20 דולר למניה, הפכה לנושא פוליטי כאשר רפובליקנים רבים, כולל דה-סנטיס, טוענים שהדירקטוריון רוצה להרחיק את מנכ"ל טסלה בגלל ההתעקשות שלו לשמור על חופש הביטוי. 

"הם דחו את ההצעה כי הם יודעים שהם לא יכולים לשלוט על אילון מאסק", אמר מושל פלורידה. "זו לא הייתה, לפי דעתי, עסקה טובה מצידם".

"הם יודעים שהוא לא יקבל את הנרטיב שלהם ואת המשחק הקטן שלהם, שהוא לא יקח חלק באכיפה הקיצונית שלהם והוא לא יתמוך במשטר ובכלי התקשורת הכושלים הללו", הוסיף דה-סנטיס. "מה שמאסק בעצם מנסה לעשות, זה לשחרר את טוויטר מלשרת כסוכנת של צנזורה, והפיכתה לפלטפורמה פתוחה".



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE