הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
החג עשה לכם חשק להיגמל מגלוטן? הנה חמישה קמחים בריאים שכדאי לאמץ
רבים מאיתנו מכורים לפחמימות, למאפה קטן בבוקר לצד הקפה, ובקיצור - לגלוטן. חג הפסח מאפשר לנו לקחת הפסקה מצריכת הגלוטן, וזו הזדמנות נהדרת לנסות לטפח את ההרגל ולנסות קמחים אחרים, בריאים יותר ומזינים יותר

צמד המילים ״ללא גלוטן״ מרתיע רבים. מה זה אומר? ללא לחם בכלל? בלי פחמימות מנחמות? בלי מאפה קטן וטוב בבוקר? ובכן, אין זה כך כלל וכלל. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים בוחרים להימנע מגלטן מטעמי בריאות, והחדשות הטובות הן שיש לא מעט קמחים נהדרים, בריאים ומזינים, שיכולים לספק אלטרנטיבה ראויה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קמח שקדים

ניתן לטחון דק כל סוג של אגוזים ושקדים כך שמתקבלת אבקה ממש כמו קמח. הקמח המתקבל עשיר במינרלים ושומנים מהסוג הבריא. בנוסף קמח זה  דל בפחמימות. במידה ואתם לא מעוניינים להכין לבד בבית, ניתן לרכוש קמח מוכן בחנויות מזון בריאות או בחנויות טבע. 

קמח קוקוס

רוב הפחמימות בקמח זה הם סיבים תזונתיים, הנחשבים בעלי תפקיד מרכזי באיזון רמת הסוכר בדם. קמח זה דורש כמויות קטנות בלבד ביחס לסוגי קמח אחרים, זאת בעקבות נטייתו הטבעית לספוח נוזלים. 

קמח פשתן

זרעי הפשתן מסייעים לתהליכי עיכול ועשירים חומצת שומן הקשורה למשפחת אומגה 3. טחינת הפשתן הופכת אותו לקמח אשר יכול לשמש לאפיית לחמים, קרקרים ומאפים שונים. טיפ קטן- חשוב לשים לב לכמויות הנאכלות, במטרה להימנע מתופעות לוואי במערכת העיכול בעקבות נוכחות גבוהה של סיבים.

קמח טחינה

מקמח זה ניתן להכין מגוון רחב של מאכלים כמו לחם טחינה, מאפים שונות, ועוגות. מומלץ להשתמש בשומשום מלא המכיל ערכים תזונתיים גבוהים כמו מינרלים, סידן וברזל וכמובן, סיבים תזונתיים. 

קמח חומוס 

החומוס מכיל כמות גבוהה של חלבון וסיבים נהדרים לגופנו. קמח החומוס נושא כמות יפה של רכיבים חיוניים לגוף. המרכזי ביניהם חלבון ליזין - חלבון חיוני מאוד וחשוב, בעיקר לצמחוניים וטבעוניים. בנוסף, קמח זה מכיל ויטמינים רבים, וכמות עמילן נמוכה יותר ביחס לקמח חיטה.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE