הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופר פוד: 6 סגולות של זרעי הדוחן
הדוחן הוא דגן מומלץ עבור כל מי שרגיש לגלוטן, אך בשנים האחרונות הוא הפך להיות כוכב די מרכזי במטבחים רבים, והוא מביא עימו יתרונות בריאותיים מדהימים. הנה כמה סגולות מפתיעות על דוחן, וכיצד ניתן לצרוך אותו בצורה הטובה ביותר

הדוחן הוא זרע קטן וצהוב וטעמו מזכיר במקצת תירס. הוא נפוץ במיוחד באפריקה, אסיה, וגם בחלקים מסוימים באירופה. ניתן לגדל אותו באזורים צחיחים ואפילו בקרקעות לא פוריות במיוחד. בעבר, הוא היה מוכר בעיקר עבור מי שנמנע או רגיש לגלוטן, אך לאחרונה, הוא לגמרי הפך לכוכב בפני עצמו. ויש לכך לא מעט סיבות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סיוע לעיכול תקין

הסיבים התזונתיים הקיימים בו משפרים את תהליך העיכול ואת תפקוד מערכת העיכול. בנוסף, הם מסייעים במצבים של שלשולים ובשמירה על בריאות הקיבה, ובכך מעכבים היווצרות של מחלות דלקתיות. בנוסף, הם מסייעים בהורדת הסיכון לסרטן המעי הגס ושמירה על הלב מפני מחלות ומצבים כמו התקפי לב ושבץ. מרכיב נוסף שתורם להורדת לחץ דם ונמצא בשפע בדוחן הוא מגנזיום. 

הגנה מפני רדיקלים חופשיים

זרעי הדוחן עשירים במינרלים כמו סידן, נחושת וברזל, לצד ויטמינים כמו B6 ,C ו-E. כל אלו משמשים כנוגדי חמצון נפלאים המגנים על הגוף מפני רדיקלים חופשיים - מרכיבים אשר עלולים לתקוף חלבונים, לפגוע בשלל איברים ותאים ולשנות את מבנה ה-DNA שלנו. 

תמיכה בחולי סוכרת

ערכו הגליקמי הנמוך של הדוחן מאט את תהליך העיכול ומייצב את רמות הסוכר בדם. זרעים אלו עשירים במגנזיום, ולכן הם מפחיתים תופעות כמו רגישות לאינסולין. בנוסף, מינרל זה עוזר לפעילותם של אנזימים רבים, כמו אלו שמעורבים בתהליכי צריכת גלוקוז והיווצרות אינסולין בגוף. 

שיפור תפקוד הכבד והכליות ובניית שרירים

בדוחן יש מרכיב בשם קוורצטין, אשר מסייע לפעילות תקינה של הכבד והכליות. בנוסף, בדוחן יש כמות גבוהה של חומצת אמינו חיונית המסייעת בבניית שרירים כמו גם בהגברת ייצור התאים בתהליך החלמת פצעים. 

מניעת היווצרות אבני כיס מרה

זרעי הדוחן יכולים לסייע להיפטר מתופעה לא נעימה זאת בזכות הסיבים התזונתיים הלא מסיסים שיש בהם. פעולה זו באה לידי ביטוי באמצעות זירוז משך זמן העברת האוכל במערכת העיכול והפחתת הפרשת מיצי המרה שתורמים להיווצרות האבנים. 

העלאת רמות אנרגיה לסובלים מאנמיה

בזרעי הדוחן יש סוג של תרכובת אורגנית של זרחן, המאפשרת נשיאת אנרגיה בגוף ולכן קריטית עבור מי שסובל מעייפות ותשישות בעקבות אנמיה.  

איך צורכים דוחן?

בראש ובראשונה חשוב לדעת שאפשר לאכול את הדוחן גם כתוספת לצד מנה עיקרית, או לשלבו במתכונים שונים, כמו קובה, דייסה, לחמים ומאפים, כמו גם לצד ירקות וטופו. כדי להכין כוס דוחן, יש לשטוף את זרעיו מתחת לזרם מים, אז להכניס לסיר ללא מכסה עם ½2 כוסות מים ולהביא לרתיחה. 

הדוחן מתבשל במשך כ-25 דקות, או עד שיקבלו מרקם כמו של אורז. הוספת הדוחן לתפריט היומי שלכם, יאפשר לכם לא רק ליהנות מהטעם הנהדר שלו אלא גם משלל הסגולות הרפואיות הנהדרות שהוא כאמור, מביא עימו. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE