הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC באזהרת בריאות עקב התפרצות מחלת כבד אצל ילדים בריאים
תשעה מקרים כבר זוהו בארה"ב, ועוד לפחות 160 ברחבי העולם, וכעת דווח על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהמחלה שפוגעת קשות בקטינים

לאחר שארגון הבריאות העולמי פרסם כי הוא חוקר התפרצות של מחלת כבד חריפה בקרב ילדים בריאים, כעת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, הוציא אזהרת בריאות עבור הגורמים הרפואיים המדריך אותם כיצד לפעול במקרים אלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

הסוכנות האמריקנית הבהירה לרופאים כי ישנו קשר אפשרי בין ילדים עם הפטיסיס, דלקת כבד, לבין וירוס המכונה אדנו-ווירוס.

"הייעוץ הבריאותי הזה נועד להודיע לרופאים בארה"ב שעלולים להיתקל בחולים ילדים עם דלק כבד של אטיולוגיה לא ידועה - יש לשקול בדיקות אדנו-ווירוס ולדווח על מקרים כאלה לרשויות הבריאות הציבוריות ול-CDC", נמסר. 

במקביל, ה-WHO דיווח על מקרה מוות ראשון של ילד בעקבות התפרצות מחלת הכבד, ומסר כי לפחות 169 ילדים ב-12 מדינות ברחבי העולם חלו בו, בהם גם ישראל, בריטניה (עם רוב מוחלט של מקרים), הולנד, איטליה, צרפת, רומניה ובלגיה.

בית חולים לילדים באלבמה העביר בנובמבר 2021 מידע על חמישה ילדים בריאים, שחוו לפתע פגיעה משמעותית בכבד, כולל שלושה עם אי ספיקת כבד חריפה שנמצאו חיוביים לאדנו-ווירוס. יש לציין כי אף אחד מהילדים לא סבל מקורונה. 

אדנו-ווירוס גורם לרוב למחלות בדרכי הנשימה, אך עלול לגרום למגוון מחלות אחרות, כולל דלקת בקיבה, דלקת שלפוחית השתן ולעיתים רחוקות גם מחלות נוירולוגיות. על פי ה-CDC, אין טיפול מלבד טיפול סימפטומטי. הנגיף מופץ על ידי מגע אישי קרוב, טיפות נשימתיות ופימים עם יותר מ-50 סוגים שונים שעלולים לגרום לזיהומים בבני אדם. 

אך סוג הנגיף שנקבע כי חמשת הילדים חלו בו, אדנו-ווירוס מסוג 41, גורם בדרך כלל לדלקת גסטרואנטריטיס חריפה, שמופיעה בדרך כלל כשילשולים, הקאות וחום, ויכולה להיות עם תסמינים נשימתיים.

מלבד החמישה שחלו, ארבעה ילדים נוספים אושפזו בבית החולים לילדים באלבמה עם דלקת כבד ואדנו-ווירוס. לבסוף, מאז אוקטובר 2021 עד פברואר השנה, אושפזו תשעה ילדים עם מחלת הכבד, כאשר שניים מהם נזקקו להשתלת כבד. אף אחד מהילדים לא מת.

בבריטניה המספרים גבוהים בהרבה. סוכנות הבריאות של המדינה, UKHSA, כמו גם זו שבסקוטלנד ובווילס, דייוחו בסך הכל על 108 מקרים של "התפרצות פתאומית של הפטיסטיס" בילדים מתחת לגיל 10, שנמצאו שליליים לנגיפים שכיחים ידועים אחרים הגורמים לדלקת כבד. הרשויות בבריטניה דיווחו כי 77% מהמקרים במדינה נמצאו חיוביים לאנדו-ווירוס. 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE