הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
15 שנה אחרי: הרשויות הכריזו על חשוד עיקרי בהיעלמותה של מדלן מקאן
התובעים בפורטוגל הודיעו כי כריסטיאן ברוקנר - המרצה עונש מאסר בגרמניה בגין אונס קשישה - הוא החשוד העיקרי בפרשה שמלווה את העולם זה כעשור וחצי

כמעט 15 שנה אחרי שדלן מקאן הבריטית, אז הייתה כמעט בת 4, נעלמה מאתר נופש בפורטוגל בו שהתה עם משפחתה - נראה כי סוף סוף ישנה התקדמות אמיתית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

גורמים רשמיים בעיר פארו שבפורטוגל, אמרו ביום חמישי כי האנס המורשע כריסטיאן ברוקנר בן ה-44 הוא "החשוד הרשמי". מדובר בפעם הראשונה שהרשויות הכריזו על אדם כחשוד רשמי מאז 2007 - אז האשימו את הוריה של מקאן, קייט וג'רי, אך הם נוקו מאשמה בשנה שלאחר מכן. 

גורמים רשמיים בעיר אולדנבורג שבצפון גרמניה - שם ברוקנר מרצה שבעה שנים בגין אונס של פנסיונרית אמריקאית בשנת 2005 באותו אזור בפורטוגל בו נעלמה מדלן - הודיעו לאסיר על מעדו החדש כחשוד רשמי בפרשה. 

הוריה של מדלן "בירכו על הידיעה שהרשויות הפורטוגזיות הכריזו על גבר גרמני כחשוד רשמי", נמסר בהצהרה. "למרות שהאפשרות היא קלושה, לא ויתרנו על התקווה שמדלן עדיין בחיים ואנחנו נתאחד איתה".

על אף ההתקדמות המשמעותית הראשונה זה כ-12 שנים, תובע המדינה בבראונשוויג, שחוקר על ברוקנר על היעלמותה של מדלן וארבע עברות נוספות, אמר כי החדשות מפורטוגל לא בהכרח מעידות על פריצת דרך בתיק. "אנחנו מודעים להודעה מפארו, אך היא אינה משפיעה על העבודה שלנו באופן משמעותי", אמר התובע הנס כריסטיאן וולטרס.

כאשר וולטרס נשאל אם החשוד יוסגר לפורטוגל, התובע אמר כי הוא מאמין ש"זה די לא סביר שיהיה כתב אישום בפורטוגל". טענתו נובעת מכך שב-3 במאי יחול יום השנה ה-15 להיעלמותה של מדלן, ולפורטוגל יש חוק התיישנות של 15 שנה לפשעים עם עונש מאסר מרבי של 10 שנים ויותר. עם זאת, קיימת תקווה שיהיה ניתן לעקוף את החוק, יחד עם העובדה שבגרמניה אין חוק התיישנות על מקרי רצח.

עורך דינו של ברוקנר אמר לעיתון גרמני כי ההחלטה של הרשויות בפורטוגל להגדירו כחשוד הרשמי, היא "טריק פרוצדורלי".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE