הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'יל ביידן לא רצתה את קמלה האריס כסגנית: "יש מיליוני אנשים - למה אנחנו צריכים אותה?"
על פי ספר חדש של עיתונאי ה'ניו יורק טיימס', הגברת הראשונה כעסה על כך שהאריס תקפה את ג'ו ביידן במהלך הפריימריז הדמוקרטים בשנת 2019, ולכן לא רצתה אותה בתפקיד הקרוב ביותר לבעלה

הגברת הראשונה, ג'יל ביידן, התנגדה לבחירתה של קמלה האריס כמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא - זאת בעקבות ויכוח קודם בין שני הפוליטיקאים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגברת הראשונה וסגנית הנשיא (צילום: AP)

 

הדיווחים מגיעים מתוך הספר חדש שעתיד לצאת בקרב, שנכתב על ידי עיתונאי ה'ניו יורק טיימס' ג'ונתן מרטין ואלכסנדר ברנס. שם, נטען כי ג'יל לא רצתה את האריס מאחר שהאחרונה תקפה את בעלה במהלך ויכוח.

"יש מיליוני אנשים בארצות הברית. למה אנחנו צריכים לבחור את מי שתקף את ג'ו?", אמר ג'יל ביידן בשיחה, לאחר שנודע לה שהאריס היא המועמדת המובילה של בעלה לתפקיד. 

על אף דבריה של ג'יל, רבים מהמעגל הפנימי של ביידן האמינו שהאריס עשויה להיות הקלף המנצח עבור הניצחון בנשיאות. כמו כן, רון קליין, ראש הסגל הנוכחי של הבית הלבן שעליו הוטל לבדוק את המועמדים לתפקיד, האמין שהאריס היא המועמדת המוכשרת ביותר.

"כן, האריס תקפה את ביידן בצורה קשה יותר מכל מועמד גדול אחר בפריימריז הדמוקרטים. כן, משפחת ביידן ראתה את זה כבגידה. להערכתו של קליין, זה יעבוד לטובת ביידן", נכתב בספר. "הבחירה בהאריס תראה לאנשים שאתה אדיב וסלחן", אמר קליין לביידן, וציין כי זה יראה את המנהיגות המאחדת שהוא עשוי להעניק לאמריקה.

הדיווח על תחושותיה של הגברת הראשונה על הסגנית, מציין את הדיון הדמוקרטי הראשון שנערך ביוני 2019, אז האריס נזפה בביידן על ההתנגדות לאוטובוס בבתי ספר פדרליים. 

 

(צילום: Getty Images)

 

ספרם החדש של מרטין וברנס מפרט גם את ההיסוס של ביידן עצמו לבחור בהאריס, תוך שהוא מצטט את מערכת היחסים הרומנטית שהיה לה עם ווילי בראון, ראש עיריית סן פרנסיסקו לשעבר, שמינה את האריס למספר תפקידים פוליטיים קטנים. ועדיין, כאמור, הסביבה הקרובה האמינה כי האריס יכולה להביא לביידן את הניצחון, ומכאן הוחלט למנות אותה ליד ימינו של הנשיא.

הטענות שעולות בספר אינן הראשונות שמראות כי הגברת הראשונה לא רצתה את האריס בתפקיד הקרוב ביותר לבעלה. 

על פי ספר שפורסם בשנה שעברה: "קרב על הנשמה: בתוך הקמפיינים של הדמוקרטים כדי להביס את טראמפ", ג'יל ביידן אמרה בשיחת ועידה עם תומכים כי האריס צריכה "להתחרפן" על עצמה בגלל שתקפה את ג'ו ביידן במהלך הפריימריז. 

אז, הגברת הראשונה לא הכחישה שהתבטאה באופן זה, ואמרה לעיתונאי בשנה שעברה כי "זה היה לפני שנתיים. התקדמנו מאז".

 

10% לא
90% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE