הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ההימור הפוליטי של דיסני: החברה הפסידה 50 מיליארד דולר מאז פתחה במאבק פומבי נגד פלורידה
שווי השוק של מניית החברה ירד בעשרות מיליוני דולרים מאז תחילת מרץ, זאת לאחר שהחליטה להתנגד בקול לחקיקות השמרניות של המדינה

מניית דיסני איבדה כמעט 50 מיליארד דולר מאז תחילת חודש מרץ, אז עשו הימור פוליטי והתנגדו בקול נגד חוק החינוך השנוי במחלוקת של פלורידה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

מניית דיסני ירדה ביום שישי ביותר מ-2 אחוזים, וביותר מ-8.5 אחוזים במהלך הימים האחרונים. זאת כאשר המחוקקים בפלורידה הרפובליקנית פועלים להעניש את החברה על כך שהיא החלה להתערב בפוליטיקה של המדינה. 

בכלל, שווי השוק של המניה ירד בכ-46.6 מיליארד דולר מאז ה-1 במרץ, ימים ספורים לפני שהחברה יצאה נגד החקיקה.

כזכור, המריבה הציבורית בין הרפובליקנים בפלורידה וחברת דיסני, שעשתה כותרות רבות, החלה עם הצעת חוק 'זכויות ההורים בחינוך', שכותרתה על פי המתנגדים היא 'אל תגיד הומו'. 

תחילה, דיסני לא נקטה עמדה לגבי החקיקה - שמטרתה לאסור על מורים ללמד ילדים בכיתות גן עד כיתה ג' נושאים הקשורים לנטייה מינית וזהות מגדרית. אך בלחץ של משקיעים ועובדים, החברה יצאה בקול נגד החקיקה, והמנכ"ל בוב צ'אפק הגדיל ועשה ואמר שהחברה תפסיק את התרומות הפוליטיות במדינה.

וכעת, המושל רון דה-סנטיס מוביל הצעת חוק, שאושרה השבוע בסנאט בהצבעה של 23-16, אשר תפרק את מחוז השיפור של רידי קריק - שלמעשה נותנת לדיסני אוטונומיה מלאה על שטח הפארק שבאורלנדו, בין אם בתשתיות, שיטור וחוקים. בזכות הפריבילגיה הזו, לחברה נחסך עשרות מיליוני דולרים בשנה בפטורים מרגולציות, מיסים ועמלות.

החקיקה מתייחסת לביטול העצמאות לחמישה אזורים בפלורידה שפועלים כך למעלה מ-50 שנים, אך החברה המוכרת והגדולה ביותר מבין כולן היא ללא ספק דיסני. 

על פי המושל הרפובליקני, החקיק רידי קריק מציעה יתרונות עסקיים לא הוגנים לדיסני. "מחוזות מיוחדים מקבלים עדיפות. האם תאגיד צריך לשמש כרגולטור וכעסק בו זמנית? האם על תאגיד להימנע מתהליכי היתר סביבתיים סטנדרטיים? עסקים אחרים לא מקבלים את ההרשאות האלה".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE