הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפובליקנים במכתב לשר לביטחון המולדת: "הכישלון באבטחת הגבול מעלה שאלות לגבי התאמתך לתפקיד"
מחוקקים בכירים שלחו מכתב לאלחנדרו מאיורקס לקראת סיום מדיניות 'הישארו במקסיקו', שם תקפו את פעולות הממשל ואמרו: "מעשיך, מרצון, מסכנים אזרחים אמריקנים"

בעוד משבר הגבול מתדרדר בקצב מהיר, מחוקקים רפובליקנים בכירים תקפו את המזכיר לביטחון המולדת אלחנדרו מאיורקס, והטילו ספק במידת ההתאמה שלו לתפקיד. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

במכתב ששלחו למזכיר ה-DHS, נכתב: "אנחנו כותבים כדי לתת מענה לפעולות שלכם לפירוק ביטחון הגבול הדרומי של האומה שלנו, והתעלמות מאכיפת חוקי ההגירה של ארה"ב". על המכתב חתמו למעלה מ-50 רפובליקנים, בהובלת יו"ר השדולה לביטחון הגבול בריאן באבין מטקסס, כמו גם מנהיג המיעוט קווין מקארתי ועוד. 

"מעשיך סיכנו אזרחים אמריקנים מרצון, ערערו את שלטון החוק ואת ריבונות האומה שלנו. הכישלון שלך לאבטח את הגבול ולאכוף את החוקים שהעביר הקונגרס מעלה שאלות קשות לגבי ההתאמה שלך לתפקיד". 

הביקורת החריפה כלפי מאיורקס מגיעה על רקע הזעם של הרפובליקנים, כמו גם כמה דמוקרטים, להחלטה לסיים בעוד כחודש את 'כותרת 42', המכונה מדיניות 'הישארו במקסיקו', אשר הוחלה בתקופת טראמפ כתגובה למשבר הקורונה, ואפשרה לסוכני הגבול לגרש מהגרים במקום. 

מחוקקים, מומחים, ואזרחים החיים בגבול, חוששים מהיום בו המדיניות בגבול תסתיים ומזרם ההגירה הצפוי, במיוחד לאור העובדה שלממשל ביידן אין תוכנית חלופית סדורה.

במרץ, נרשמו יותר מ-221,000 מפגשים עם מהגרים - שזהו הנתון הגבוה ביותר שנרשם תחת ממשל ביידן, והגבוה ביותר זה עשרות שנים. המספר, כאמור, צפוי לעלות בהרבה, כאשר המשרד לביטחון המולדת אמר כי הוא צופה לעד 18,000 מהגרים ביום. 

נוסף לסיום המדיניות בגבול, ממשל ביידן מתכנן לסיים חוזי בניית חומות הגבול - ולדברי הרפובליקנים מדובר בהפרת חוקים שעברו בקונגרס, מה שמעודד מאות אלפי מהגרים נוספים לנסות להיכנס לארה"ב. "הקונגרס אישר והקציב כספים לאבטחת הגבול הדרומי. זה לא בסמכותך להחליט פשוט שכוח הארנק שייך לשר לביטחון המולדת", הם כתבו. 

לבסוף, המחוקקים קראו למזכיר ה-DHS לנקוט "בכל הפעולות החוקיות והדרושות העומדות לרשותך - ויש הרבה כאלה - כדי לאבטח את הגבול הדרומי, לתקן את המדיניות המסוכנת שהממשל הזה הפעיל בשנה האחרונה, ולהביא את הסוכנות שלכם לציית לחוקים שהעביר הקונגרס האמריקאי".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE