הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירי: מאכלים שיכולים להפחית את הסיכון לסרטן השד
לצד הבדיקה התקופתית והרגלים נכונים, גם לתזונה נכונה יש תפקיד מהותי בכל הקשור לבריאות השד. באמצעות כמה מאכלים ספציפיים ניתן למזער משמעותית את הסיכון לחלות בסרטן השד. הנה הרשימה המלאה שלגמרי חשוב שתכירי

משתנים רבים ומגוונים משפיעים על הסיכון לחלות בסרטן השד. הזדקנות, משקל, הריון, גנטיקה, ועוד. אך החדשות הטובות הן שניתן למזער את הסיכון בצורה די משמעותית על ידי תזונה. או במילים אחרות, על ידי הוספה של מספר מזונות לתפריט היומי. הנה הרשימה המלאה.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פירות יער

משפיעים לטובה על בריאות השד משתי סיבות. הראשונה, הם מפחיתים את הסיכון להשמנה, מה שיכול לעזור לשדיים לשמור על גודל תקין ובריא. השנייה, הפלבנואידים (תרכובות צמחיות) והאנתוציאנינים (פיגמנטים מסיסים) הקיימים בפירות היער הוכחו מדעית כמורידים משמעותית את הסיכון לסרטן השד לאורך זמן.

פירות יבשים

מומלצים בעיקר לאור העובדה כי הם עשירים בפיטואסטרוגן - תרכובות על בסיס צמחי. עם הגיל והזמן שעובר הגוף מאבד אסטרוגן, מה שגורם לעור להתייבש ולהתקמט. צריכה של פירות יבשים מגבירה את רמת האסטרוגן וגורמת למאה צעיר ובריא יותר של השדיים. 

ירקות אדומים וכתומים

מזונות שיש להם פיגמנט אדום או כתום יכולים להתגלות יעילים מאוד. המשותף לעגבניות, מלון, גזר ופלפל כתום הוא שבכל אלו קיימים נוגדי חמצון אשר מועילים לשדיים מכיוון שהם עוזרים להגן עליהם מפני נזקי קרני UV ורדיקלים חופשיים.

קינואה

עוזרת לשמור על עור השדיים בזכות נוגדי החמצון העשירים. בכל מנה של קינואה יש חומרים מזינים אשר עוזרים לשדיים לקבל את כל החומרים הנחוצים ולעכב את תהליך ההזדקנות.  

זרעי פשתן

מכילים תכונות המסייעות במניעת סרטן השד ואף עיכוב צמיחתם של תאי סרטן קיימים. כמו כן, הם חוסמים את הקולטנים לאסטרוגן ברקמת השד, המשמעות היא שהם למעשה עוזרים במניעת נזק לתאים בתוך השדיים.

אפרסקים

מלאים בוויטמינים A, C ו-E, מה שאומר שהם מגבירים את החסינות הטבעית של השד ואף מגנים על הראייה. בנוסף, הם מכילים ליגנאנים היעילים במיוחד למניעת סרטן השד.

תזונה ים-תיכונית

תזונה המבוססת על הרבה ירקות, פירות, אגוזים, דגים, דגנים, תפוחי אדמה, זיתים ושמן זית. שילוב זה עובד נהדר, כאשר מחקרים מצאו כי נשים המטפחות אורח חיים כזה, נמצאות בסיכון נמוך לחלות בסרטן השד.  



7% לא
93% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE