הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הגיע הזמן לנגב: 8 יתרונות בריאותיים מדהימים של חומוס
כולנו אוהבים חומוס, אך כמה מאיתנו יודעים על היתרונות הבריאותיים המפתיעים שהוא מביא עימו? ריכזנו עבורכם כמה יתרונות מרכזיים שיגרמו לכם להכניס את החומוס לתפריט היומי שלכם, או לכל הפחות לבקר בחומסיה הקרובה לביתכם פעם בשבוע

מי מאיתנו לא אוהב לנגב חומוס? הוא טעים, חם, מנחם, ומסתבר כי הוא גם בריא במיוחד, ומכיל כמה יתרונות בריאותיים מפתיעים ומדהימים. הנה כמה יתרונות שכדאי שתכירו, שללא כל ספק, יגרמו לכם לאכול יותר מגרגרי הפלא המופלאים האלה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 מקור נהדר לחלבון 

מקור חלבון טוב בעיקר עבור צמחונים וטבעונים אך לא רק. גרעיני החומוס עשירים בחלבון אשר מובילים לתחושת שובע הגורמת לירידה בסיכוי שנרצה חטיפים בין ארוחות. בנוסף, החומוס מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות הדרושות לגוף.

נלחם במחלות ותחלואים

הוכח כיעיל בהפחתת לחץ דם ואיזון רמת הכולסטרול בגוף, ואף מגן מפני מחלות לב. הסיבה היא תכולת הסיבים הגבוהה אשר מסייעת להימנע מאכילת יתר ולצבור משקל עודף בעיקר סביב האיברים. מחקרים מראים כי מנה יומית אחת בלבד של חומוס יכולה לעזור להקטין את הסיכויים להתקף לב ולסייע באיזון הכולסטרול "הרע". חומוס גם הוכח כבעל תכונות מגנות מפני סרטן, ובפרט מפני סרטן מעי הגס.

מפחית דלקות

החומוס כולל בדרך כלל שמן זית ושום, אשר בריאים במיוחד לגופנו. במחקר נמצא כי תמציות מן השום הוכחו כמפחיתות דלקת ומסייעו להילחם בהזדקנות ואילו שמן זית כבר נמצא יעיל בשמירה על רמות כולסטרול בריאות. 

מסייע למערכת העיכול

חומוס הינו מקור נהדר לסיבים, המכילים יתרונות בריאותיים כמו: טיפוח מערכת עיכול בריאה, תחושת שבוע, שיפור בריאות לב וכלי דם, ועוד. צריכה קבועה של סיבים מקושרת עם משקל גוף בריא וסיכוי נמוך למחלות הקשורות בהשמנה, סוכרת מסוג 2, מחלות לב, ועוד.

ויטמינים ומינרלים 

בנוסף לחלבון וסיבים תזונתיים החומוס עשיר בברזל, חומצה פולית, ויטמיני B  ועוד. כמו כן, מיץ הלימון הקיים בחומוס, מכיל רמה גבוהה של ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון ונוגדי חמצון. הטחינה מכילה כמה גבוהה במיוחד של אבץ, ברזל וסידן. 

בריאות העצם

החומוס הינו מקור מצוין למינרלים בוני עצמות שונים וביניהם: אבץ, נחושת, סידן, מגנזיום, זרחן, ברזל, סלניום. המינרל הנמצא בטחינה עוזר לשמור על מבנה השלד חזק באמצעות הקלת הקשירה של קולגן ואלסטין, המהווים אבן בניין חשובה לעצמות. כמו כן, סידן עוזר בהשגת רמות נמוכות של איבוד מסת עצם, במיוחד בגיל מבוגר.

בריאות הלב

הן שומשום והן שמן זית הוכחו כעוזרים להפחית דלקת ולספק נוגדי חמצון מהותיים, אשר ממלאים תפקיד בשמירה על בריאות הלב על ידי שמירה על המבנה של העורקים ודפנות התא בריאים.כמו כן, חומוס הוכח כמסייע בהגנה על בריאות הלב, חלק מכך בשל אינדקס גליקמי נמוך.

עלייה באנרגיה 

חומוס מכיל עמילן, שהוא למעשה פחמימה מורכבת אשר הגוף מסוגל להשתמש בה באופן קבוע לאנרגיה. משמעות הדבר היא שהם מספקים אנרגיה לאורך זמן ולא מספקים את הסוכר בדם באותו אופן שבו מצאו שפחמימות פשוטות במזונות מעובדים עושים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE