הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שעות אחרי שהכריז כי ארה"ב יצאה משלב המגפה - פאוצ'י חוזר בו מדבריו
הרופא הבכיר האחראי על המאבק בקורונה מיהר לתקן את שאמר יום לפני, והדגיש בראיון חדש: "בשום פנים ואופן, המגפה לא הסתיימה"

הרופא הראשי של הבית הלבן, האחראי על המאבק בקורונה, אמר ביום שלישי כי ארצות הברית יצאה משלב המגפה - אך כמה שעות לאחר מכן חזר בו: "זה עדיין לא נגמר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פאוצ'י (צילום: Getty Images)

 

ד"ר אנתוני פאוצ'י ופקידי ממשל ביידן התאגדו ביום רביעי מאחורי מסרים אחידים, אשר מדגישים כי המדינה עדיין בעיצומה של מגפה, ושעדיין יש צורך במדיניות חירום - זאת כאמור, יממה לאחר שאמר בדיוק ההפך:

"בארצות הברית, אנחנו בהחלט, כרגע, מחוץ לשלב המגפה. כלומר, אין לנו 900 אלף זיהומים חדשים ביום, עשרות אלפי אשפוזים ואלפי מקרי מוות. אנחנו ברמה נמוכה כרגע", אמר ביום שלישי בראיון, ואף חזר על דבריו: "אז, אם אתה אומר שיצאנו משלב המגפה במדינה הזו, אז כן".

לאחר שדבריו תפסו כותרות ראשיות בארצות הברית וברחבי העולם, הרופא הראשי מיהר לתקן את דבריו. 

"אנחנו נמצאים בשלב אחר של המגפה", אמר לסוכנות הידיעות AP. ארצות הברית "האטה ועברה לשלב מבוקר יותר", לאחר העלייה שנראיתה בחורף, הוא הוסיף. "בשום פנים ואופן - אין זה אומר שהמגפה הסתיימה".

הוא כן הדגיש כי "מצבנו הרבה הרבה יותר טוב ממה שהיינו לפני שנה", והמשיך לדחוק בתושבי המדינה להמשיך להתחסן: "אנחנו לא יכולים להוריד את הרגל מהדוושה. יש הרבה דינמיקה ויראלית בכל העולם, ועדיין אנו עשויים לקבל וריאנט נוסף שעלול להוביל לזינוק פוטנציאלי נוסף".

פקידי ממשל נחלצו לעזרה כדי לתקן את הטעות בדבריו של פאוצ'י, ומזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, נשאלה מוקדם יותר היום על דבריו - והיא דיקלמה את אותם מסרים: "ובכן, מה שד"ר פאוצ'י אמר זה שאנחנו בשלב אחר של המגפה הזו, וזה לגמרי נכון".

"אנחנו גם יודעים שהקורונה לא נגמרה, והמגפה לא הסתיימה. אנשים עדיין חולים מקורונה, ויש לנו אמצעים שכולנו צריכים להמשיך לנקוט כדי להגן על עצמנו", הוסיפה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE