הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פריווילגיה של פוליטיקאים: קמלה האריס נוטלת כדורים נגד קורונה - על אף שאין לה תסמינים
סגנית הנשיא היא אישה בריאה שקיבלה שתי זריקות בוסטר - ועדיין קיבלה מרשם שמיועד אך ורק לאנשים בסיכון גבוה. יועצת רפואית לשעבר בבית הלבן מצדיקה: "זה מה שטוב לאומה"

סגנית הנשיא קמלה האריס נדבקה בקורונה, ובהצהרה לתקשורת אמרה כי "אין לה תסמינים". אך לאחר שנחשף כי היא נוטלת כדורים אנטי-ויראליים שנועדו לטפל בחולים עם מקרים קשים, כמה מומחים רפואיים נותרו מבולבלים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סגנית הנשיא (צילום: Getty Images)

 

המשרד של האריס פרסם ביום שלישי כי הסגנית מקבלת מרשם ומשתמשת בפקסלוביד המיוצרת על ידי חברת פייזר, זאת לאחר התייעצות עם הרופאים שלה שעות לאחר שנמצאה חיובית לנגיף.

הכדור של פייזר נועד להפחית תסמינים חמורים בקרב חולים בסיכון גבוה, מה שכאמור גרם לכמה מומחים לשאול מדוע אישה בריאה בת 57, שקיבלה שתי זריקות בוסטר והכריזה כי אין לה תסמינים - מקבלת מרשם לכדורים כאלה. 

"קורונה אסימפטומטית וללא בעיות רפואיות, אינה אינדיקציה לקבלת פקסלוביד", צייץ בטוויטר המנתח הכללי לשעבר, ג'רום אדמס. 

ג'ונתן ריינר, פרופסור לרפואה וכירורגיה בבית הספר לרפואה ומדעי הבריאות של אונ' ג'ורג' וושינגטון, העלה סוגיה דומה: "למה לתת פקסלוביד לחולה ללא תסמינים?", צייץ. 

הוא תקף כי הגישה הקלה של סגנית הנשיא לקבלת טיפול אנטי-ויראלי, שנמצא תחת אישור שימוש חירום על ידי הממשלה, מדגישה את הפער בין שירותי הבריאות במדינה.

 

הגלולה האנטי-ויראלית של פייזר (צילום: רויטרס)

 

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, נשאלה מדוע סגנית הנשיא קיבלה מרשם לכדור, על אף שהנחייתו של מתאם התגובה לקורונה של הבית הלבן, ד"ר אשיש ג'הה, אמר שפקסלוביד יינתן רק לחולים עם סיכון גבוה לפתח מחלה חמורה. 

"טוב, הוא גם אמר… שאתה צריך להתייעץ עם הרופא שלך, והיא התייעצה עם הרופא שלה", אמרה סאקי. "נתנו לה פקסלוביד. זה משהו שאמריקאים רבים עשויים להיות זכאים לו. הם צריכים גם להתייעץ עם הרופא שלהם. ואני חושבת שבסך הכול, אנחנו אסירי תודה על כך שזו תרופה מאושרת בשוק, שאנשים רבים יכולים להינות ממנה - כולל סגנית הנשיא". 

סלין גונדר, מומחית למחלות זיהומיות ואפידמיולוגיות שייצעה לבית הלבן בנושא הקורונה, התייחסה לנושא וסוג של הצדיקה את הענקת הטיפול המועדפת להאריס. 

"אנחנו יודעים שהדרך שבה מתייחסים לנשיאים, או במקרה הזה לסגנית הנשיא, היא לא בהכרח הדרך שבה מתייחסים לאדם הממוצע", אמרה. "זה לא קשור רק למה שהכי טוב עבור אותו מטופל - אלא קשור למה שטוב לאומה". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE