הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדיאטה שמבטיחה: פחות 6 קילו בחודש
הדיאטה הקטוגנית הפכה להיות נפוצה ומבוקשת במיוחד בשנה האחרונה, אך למעשה היא בשימוש כבר למעלה מ-100 שנים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אורח החיים המיוחד הזה, וכיצד מיישמים אותו אצלכם במטבח

ההתלהבות סביב הדיאטה הקטוגנית הולכת וצוברת תאוצה, ויש לכך כמה סיבות מרכזיות. רבים פונים אליה בעקבות רצון לרדת במשקל, להתמודד עם מחלת הסכרת, מחלות מטבוליות שונות ועוד. אך לפני שפוצחים בדיאטה זו, חשוב להבין את העקרונות שלה וכיצד היא עובדת. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הדיאטה הקטוגנית הינה למעשה תפריט הכולל איזון ייחודי בין אבות המזון. במילים אחרות, במהלך הדיאטה צורכים מעט פחמימות ובעיקר חלבון ושומן. הרעיון מאחורי דיאטה זו הוא שהגוף צריך להגיע למצב של ״קטוזיס״ - ייצור מוגבר של קטונים, וזה קורה כאשר לגוף אין אספקת אנרגיה מפחמימות. כך למשל, חולי סוכרת יזדקקו לתוכנית קשוחה יותר - עד 20 גרם פחמימות ביום, וספורטאים יסתפקו ב- 50־60 גרם פחמימות ביום. 

כאמור, הדיאטה הקטוגנית עתירת שומן והיחס המקובל הוא 4:1 - 4 יחידות שומן על כל יחידה אחת של חלבון ופחמימה. המשמעות היא שלפחות 50% מהקלוריות מגיעים משומן. הנה שלושה שלבים מרכזיים של הדיאטה הקטוגנית: 

שלב 1: ירידה במשקל

שלב זה מתקיים בין 2 ל־12 שבועות — אך חשוב לא יותר מכך. בכל יום צורכים 800 קלוריות בלבד. אם הרעב מציק אפשר להוסיף 200 קלוריות אבל ממקור חלבוני בלבד - דגים, גבינות, טופו, קטניות וכדומה. 

כמו כן, הדיאטה כוללת אכילה מגוונת של ירקות, מלבד ירקות המכילים כמות גבוהה של פחמימות, כמו תפוחי אדמה, בטטה, תירס ואפונה. ההמלצה היא להתרכז בירקות ירוקים, בעיקר עלים ירוקים, בשילוב עגבניות, מלפפונים ופלפלים. 

כמו כן, רצוי לאכול בעיקר פירות יער, כמו תות שדה, אוכמניות, פטל, וכדומה, מהסיבה הפשוטה כי הם דלים בפחמימות.

שלב 2:  צום החלקי

פועלים לפי השלב הראשון במהלך ארבעה או חמישה ימים בשבוע ובשאר הימים אוכלים מה שרוצים. אך שימו לב, חשוב במיוחד לשמור על צריכת חלבון גבוהה של לפחות 1 גרם לכל ק"ג ממשקל הגוף. את השלב הזה אפשר להמשיך ללא הגבלת זמן או עד הגעה למשקל היעד.

שלב 3:  שמירה על המשקל 

מקפידים לאכול מגוון ירקות ופירות, אגוזים וזרעים, שמן זית, דגנים מלאים, וכדומה, אך משלבים צום חלקי בכל יום. בנוסף, מומלץ להגביל את שעות האכילה ל־8־12 שעות ביום ולהגביל את שעות האכילה ל־8 שעות ביום. השלב הזה אמנם אינו מוגבל קלורית, אך מומלץ להפחית למינימום פחמימות ולאכול בעיקר חלבונים ושומנים בריאים.



13% לא
87% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE