הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפובליקנים זועמים: "ממשל ביידן מנסה לייצר נרטיב שטרור פנימי הוא האיום הגדול ביותר"
חברים מהמפלגה הרפובליקנית תקפו את המזכיר לביטחון המולדת, לאחר שהאחרון לא הצליח לספק אף דוגמה לטענות הממשל. "מנסים להימנע מהאיום האימיתי - משבר הגבול"

המזכיר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, אמר השבוע כי האיום הגדול ביותר על ארצות הברית היא "קיצוניות פנימית אלימה". אך כאשר הרפובליקנים ביקשו ממנו להביא דוגאות - המזכיר לא יכול היה לציין אפילו אחת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המזכיר לביטחון המולדת, מיורקס (צילום: AP)

 

במהלך עדות בפני ועדת המשפט של בית הנבחרים ביום חמישי, מיורקס אמר כי הערכתו היא ש"קציוניות אלימה מבית היא האיום הטרוריסטי הגדול ביותר על המולדת". 

בתגובה, הנציג הרפובליקני מפלורידה, גרג סטאוב, לחץ על המזכיר לקבל נתונים על כל הפנייה שהועברה בטענה לטרור מקומי. אך מיורקס לא יכל לציין אף מקרה, ואמר שיספק דוגמאות לאחר הדיון. 

מאוחר יותר, הנציג סטרוב אמר לרשת 'פוקס ניוז' שהוא טרם שמע מהמחלקה לביטחון המולדת.

בראיונות שנערכו עם כמה מחוקקים רפובליקנים לאחר העדויות בבית הנבחרים, רבים האשימו את ממשל ביידן בהגזמה או אפילו בהמצאת איום הטרור המקומי - זאת כדרך להימנע מהנושא האמיתי שמאיים על ארה"ב, משבר הגבול עם כמות מהגרים ששוברת שיאים.

"הם לא קיבלו אף הפנייה על טרור מקומי או האשמות הקשורות ללאומנות לבנה", אמר סטאוב לפוקס ניוז. "וזה רק מראה שהנרטיב שממשל ביידן מנסה ליצור הוא שהאיום הגדול ביותר על המולדת הוא לאומיות לבנה וטרור מקומי - הוא לא נכון".

"הם מנסים להימנע מהאיום הברור על הדמוקרטיה שלנו ועל הביטחון של העם האמריקני בגבול הדרומי", המשיך. 

המשרד לביטחון המולדת לא להגיב לפניות של רשת 'פוקס ניוז' לקבלת נתונים על הפניות פליליות של טרור מקומי ומהו הבסיס להערכה של המחלקה כי טרור מקומי הוא האיום הגדול ביותר על המדינה.

בשנת 2021, היו יותר מ1.7 מיליון מפגשים עם מהגרים, ומספרי המפגשים בשנה הנוכחית עולים בקצב מהיר, עם הצפי שבעוד כחודש יירשמו כבר מיליון התקלויות. כמו כן, 23 אנשים שחצו בשנה שעברה את הגבול הדרומי ונתפסו, היו ברשימת המעקב אחר טרור.

הנציג ג'ים בנקס, יו"ר ועדת המחקר הרפובליקנית, האשים את מיורקס וממשל ביידן בהפצת שקרים, והוביל מכתב עליו חתמו 130 רפובליקנים אשר מטיל ספק ב"התאמתו של מיורקס לתפקיד". 

"ממשל ביידן ממשיך לשקר ללא בושה לעם האמריקאי ומשתמש ב'דיסאינפורמציה' כתווית כדי להשמיץ ולהכפיש את המבקרים שלהם", אמר בנקס בהצהרה. "חוסר היכולת של מיורקס לצטט מקרה בודד של טרור עליונות לבנה, למרות הטענה שזהו האיום הגדול ביותר על האומה, היא בדיוק הסיבה לכך שה-DHS יצר 'מועצת ממשל דיסאינפורמטיבית".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE