הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפובליקנים VS דמוקרטים: מי מקבל את אמון הציבור בטיפול באינפלציה ובפשיעה?
תוצאות הסקר, שנערך בקרב מבוגרים ברחבי ארצות הברית, ממשיכות להוכיח איזו מפלגה צפויה לנצח בבחירות אמצע הקדנציה המתקדמות בצעדי ענק

נראה כי האמריקאים סומכים יותר על המפלגה הרפובליקנית, כי לה יש יותר כלים להתמודד עם האינפלציה ולטפל בפשיעה. כך עולה מסקר חדש של רשת ABC ושל ה'וושינגטון פוסט', שתוצאותיו ממשיכים לחזק את הביטחון בקרב המפלגה כי היא בעמדה חזקה לקראת בחירות אמצע הקדנציה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי הסקר, הרפובליקנים זוכים באמון גבוה יותר מאשר הדמוקרטים בנושאים כמו טיפול באינפלציה, עם הפרש של 19 אחוזים. בתחום הכלכלי הנרחב, הרפובליקנים מובילים ב-14 אחוזים, ובעניין הפשיעה הגואה הם עולים על הדמוקרטים ב-12 אחוזים.

האמון שזכו הרפובליקנים בתחום הפשיעה הוא הגבוה ביותר שהמפלגה ראתה זה 32 שנים בתוצאות הסקר של שתי חברות החדשות, אם כי רק בנקודה בודדת.

בצד הדמוקרטי, דירוג אישור התפקיד של ג'ו ביידן כנשיא נותר נמוך. עם זאת, הוא כן ראה עלייה של 5 נקודות מאז פברואר, ודירוגים גבוהים יותר בטיפול מגפת הקורונה עם עלייה של 7 נקודות, והטיפול במלחמה באוקראינה עם 9 נקודות יותר. 

ועדיין, 52% מהאמריקאים מסתייגים מהביצועים של ביידן באופן כללי, לעומת 42 אחוזים בלבד אשר מאשרים את עבודתו. 

יש לציין שאם מסתכלים על המאבק בין הדמוקרטים לרפובליקנים, הדירוג של ביידן הוא עדיין גבוהה מזה של קודמו דונלד טראמפ, שבאותה תקופה 56 אחוזים מהאמריקאים הסתייגו ממנו.

באופן כללי, המפלגה הדמוקרטית זוכה באמון גבוה יותר מזו שמקבלת הרפובליקנית בנושאי חינוך, שוויון חברתי - כמו יחס שווה לקבוצות גזעיות ואתניות או יחס שווה לקבוצות ללא קשר לנטייה המינית או הזהות המגדרית. 

הסקר נערך באמצעות טלפון קווי וסלולרי בין ה-24 עד ה-28 באפריל, בשפה האנגלית והספרדית, בקרב מדגם ארצי אקראי של 1,004 מבוגרים, כולל 907 מצביעים רשומים. 

על אף הדירוג הנמוך שהנשיא מקבל, ביום שבת נערכה ארוחת ערב חגיגית בבית הלבן עם למעלה מ-2,000 אורחים, שם ביידן התלוצץ על אחוזי התמיכה שהוא מקבל.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE