הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק בישראל: חשד לסלמונלה במוצרי שטראוס בארה"ב
שוקולדים, עוגות, ופלים ומסטיקים של עלית, שנמכרו בפלורידה, קליפורניה, ניו ג'רזי וניו יורק, כמו גם באמזון, עשויים להכיל את החיידק, שעשוי לסכן את חייהם של אנשים פגיעים

כל המדפים בישראל התרוקנו ממוצרים מתוקים של שטראוס לאחר שנמצאו בהם עקבות של סלמונלה, והמפעלים הפסיקו את הייצור. אך מתברר כי רבים מהמוצרים נמצאים גם בחנויות ברחבי ארצות הברית. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כאמור, שטראוס ישראל הודיעה על ריקול ענק של למעלה מ-80 שוקולדים, עוגות, סוכריות, ופלים, מסטיקים ועוד, שנמכרים תחת המותג עלית - לאחר שבמפעל נמצא סלמונלה. 

"הוכרז ריקול למוצרים מכיוון שהם יוצרו במתקן בו זוהתה סלמונלה בקו הייצור ובשוקולד הנוזלי, המשמש לייצור המוצרים המוגרמים", נכתב בהודעה של שטראוס, כפי שפורסמה על ידי מנהל המזון והתרופות, ה-FDA.

אך כאמור, המוצרים הללו לא נמצאים רק בגבולות ישראל, בהם נמכרים בחנויות רבות בפלורידה, קליפורניה, ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט, כמו גם נמכרים באתר האינטרנט של אמזון, באתר Passover.com, Fresh Direct וקמעונאים נוספים. 

כל מי שרכש את המוצרים, אין לצרוך אותם ויש להחזירם לחנות או למקום הרכישה תמורת החזר מלא. 

יש לציין כי יצרניות מזון אחרות, כמו יוניליוור, אשר משתמשות באותם חומרי גלם כמו שטראוס, הוציאו ריקול בישראל. במקרה של יוניליוור, מספר סוגי גלידות נפגעו מסלמונלה.

על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, כ-1.35 מיליון אמריקאים מקבלים סלמונלה מדי שנה, כאשר כ-26,500 מתאשפזים ו-420 מתים בעקבות החיידק. 

הסיכון הגדול ביותר הוא אצל אזרחים ותיקים, ילדים מתחת לגיל 5 ואנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה. התסמינים לרוב הם חום, הקאות, כאבי בטן ושלשולים, שמתחילים בסביבות 12 שעות עד 72 שעות לאחר אכילת המוצר הפגום, ונמשך ארבעה עד שבעה ימים. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE