הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פוטין: כדי להפסיק את המלחמה - המערב צריך לעצור את אספקת הנשק לאוקראינה
בשיחה עם נשיא צרפת, המנהיג הרוסי תקף את האיחוד האירופי ש"מתעלם" מפשעי המלחמה שהאוקראינים מבצעים. "רוסיה עדיין פתוחה לדיאלוג"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, העביר את הכדור לידיים של המערב, כאשר האשים אותו בהתערבות ישירה במלחמה עם הזרמת ציוד צבאי לאוקראינה ללא הפסקה. 

 

בשיחת טלפון עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הנשיא הרוסי גם האשים את הכוחות האוקראינים בביצוע פשעי מלחמה, וטען שהאיחוד האירופי "מתעלם" מכך. הוא טען שהאוקראינים אחראים ל"הפגזה מסיבית של ערים ועיירות של דונבאס, שכתוצאה ממנה אזרחים מתים", אם כי הוא לא ציטט אירועים ספציפיים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוטין ומקרון (צילום: Shutterstock)

 

פוטין אמר למקבילו הצרפתי כי "המערב יכול לעזור לעצור את הזוועות הללו על ידי הפעלת לחץ רלוונטי על שלטונות קייב, כמו גם עצירת אספקת הנשק לאוקראינה". 

לדבריו של פוטין, קייב לא עקבית ברצונות שלה, והיא אינה מוכנה "לעבודה רצינית" לסיום הסכסוך. "הצד הרוסי עדיין פתוח לדיאלוג", הוסיף נשיא רוסיה, לפי הודעת הקרמלין. 

מדינות מערביות מחמשות את אוקראינה באופן חסר תקדים. רק ביום שלישי, בריטניה הודיעה על סיוע צבאי נוסף בשווי 376 מיליון דולר - כולל ציוד לוחמה אלקטרוני, מערכת מכ"ם, משבשי GPS ומכשירי ראיית לילה.

כמו כן, לפני כעשרה ימים מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ומזכיר ההגנה לויד אוסטין, הגיעו לביקור רשמי בקייב והבטיחו לנשיא זלנסקי סיוע צבאי נוסף בסך 300 מיליון דולר - מה שמביא לסך כולל של 3.7 מיליארד דולר של סיוע צבאי מצד וושינגטון. 

ארצות הברית מעבירה לאוקראינה כלי נשק מתקדמים ביותר, כמו מלט"ים מתאבדים, מסוקים, תחמושת אדירה ועוד. 

מצידו של מקרון, הוא דחק להפסקת אש ו"קרא לרוסיה לעמוד באחריות שלה כחברה קבועה במועצת הביטחון של האו"ם, על ידי לשים קץ לתוקפנות ההרסנית הזו". הנשיא הצרפתי הביע "חששות עמוקים בנוגע למריופול ולמצב בדונבאס".

כמו כן, שני המנהיגים דנו בשיבושים ברשתות אספקת המזון, בעוד מקרון אמר שהוא רוצה "לעבוד עם ארגונים בינלאומיים רלוונטיים כדי לסייע בהסרת החסימה של רוסיה בייצור המזון האוקראיני דרך הים השחור, לאור ההשפעה על ביטחון המזון העולי", כאשר פוטין טען שהסנקציות המערביות הן הסיבה העיקרית לאותם שיבושים.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE