הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך ענתה שגרירת ארה"ב באו"ם לשאלה: למה האוקראינים גיבורים והפלסטינים טרוריסטים?
עיתונאי מוסלמי העלה השוואה ישירה בין הסכסוך הישראלי-פלסטיני לזה שבמזרח אירופה, וטען למוסר כפול כאשר מוסקבה נחשבת לפושעת מלחמה, ואילו ירושלים רק מגנה על עצמה

במסיבת עיתונאים שהתקיימה עם שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, אחד העיתונאים העלה טענה לגבי מוסר כפול עם השוואה ישירה למצב בין רוסיה לאוקראינה לבין ישראל והפלסטינים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העיירה בוצ'ה, אוקראינה (צילום: AP)

 

עבד אלחמיד סיאם, עיתונאי מהיומון הערבי אל-קודס אל-ערבי שבסיסו בלונדון, העלה בפני השגרירה תומאס-גרינפילד את הטענה הבאה: 

"כאשר תושבי אוקראינה מתנגדים לכובשים שלהם, הם נקראים גיבורים. כאשר רוסיה הפציצה בניינים, בתי חולים ותחנות רכבת, זה נקרא פשעי מלחמה. עכשיו, אם לוקחים את הנוף הזה מאוקראינה אל השטחים הפלסטיניים הכבושים, אותו דבר נעשה לפלסטינים", אמר.

"אבל כשהם מתנגדים לכובשים שלהם, הם נקראים טרוריסטים. כאשר בניינים כאלה נהרסים בעזה, זו הגנה עצמית. אז יש פה מוסר כפול של העולם". לבסוף, אמר ושאל: "מה ניתן לעשות כדי לאחד את ארה"ב והמדיניות שלה נגד הכיבוש… ולא לדבר סתם - רק לומר שאתם תומכים בפתרון שתי מדינות, אלא להפעיל קצת לחץ, כי אתם נותנים לישראל 4 מיליארד דולר בשנה…?".

שגרירת ארה"ב באו"ם הודתה לו על השאלה המורכבת, וענתה בצורה דיפלומטית: "היינו ברורים כל הדרך שאנחנו מאמינים שהפלסטינים והישראלים ראויים במידה שווה - במידה שווה- לחופש, ביטחון, שגשוג וכבוד. הבהרנו את דעותינו הן בפרטי והן בפומבי, שאף צד לא צריך לנקוט בצעדים חד-צדדיים שיכולים להחריף את המתיחות ויפחיתו את המאמצים לקדם פתרון שתי מדינות במו"מ". 

"אבל אנחנו יודעים ששני הצדדים רחוק זה מזה, והקרקע, למרבה הצער, לא בשלה להתחלה מחודשת של משא ומתן שיוביל לפתרון שתי המדינות", הוסיפה.

 

 

תומאס-גרינפילד המשיכה: "כידוע, נסעתי לאזור בנובמבר. ביליתי זמן משמעותי בפגישה עם ישראלים, וזמן לא מבוטל עם הפלסטינים, במטרה לדון איתם על הדרך קדימה. אנחנו עדיין עובדים על זה, ואני לא רואה שיש לנו מדיניות שונה בשום צורה ממש אנחנו עושים במקומות אחרים בעולם".

אז, היא הביעה תמיכה ברורה בישראל: "מה שכן, הבהרנו את עמדתנו החזקה בביטחון ישראל, כפי שהם מותקפים על ידי… וזה מחוץ לחמאס, ואני לא חושבת שיש מחלוקת בין רבים שהם עשו התקפות טרור, ואנחנו צריכים להיות חזקים בתמיכה שלנו ובמאמצים שלנו להגן על זכויות הישראלים להתגונן מפני מתקפות רקטות של חמאס וקבוצות טרור אחרות. אבל גם ברור לנו שלפלסטינים מגיע שלום ושגשוג".

 

53% לא
47% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE