הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערת ההפלות: הסנאט יצביע על חקיקה שתהפוך את פסיקת 'רו נגד וייד' לחוק פדרלי
יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, הודיע שהצעת החוק תעלה לדיון ביום שני הקרוב, ויומיים בלבד לאחר מכן תעלה להצבעה. עם זאת, נדמה כי בשלב זה אין מספיק תמיכה בסנאט על מנת לאשר את ההצעה

מחוקקים דמוקרטיים מעוניינים להפוך את פסיקת הדגל "רו נגד וייד" לחלק קבוע בחוק הפדרלי, וכבר בשבוע הבא צפויה להתקיים הצבעה בנושא - וזאת על רקע ההדלפה הדרמטית של מסמכים מתוך בית המשפט העליון המעידים על כוונת השופטים לבטל את התקדים ההיסטורי בנושא ההפלות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגין מול בית המשפט העליון, יממה לאחר הדלפת הטיוטה (צילום: AP)

 

הסנאטור צ'אק שומר (דמוקרט מניו יורק) המכהן כיו"ר הרוב הדמוקטי בבית העליון בקונגרס, הודיע היום (חמישי) שהמחוקקים יפעלו כדי למנוע את ביטולה של הפסיקה כבר בשבוע הבא:

"היום אני מכריז כי בשבוע הבא הסנאט יצביע בעד הצעת חוק שתהפוך את זכותן של נשים לעבור הפלה לחלק בלתי נפרד מהחוק הפדרלי", הוא אמר. לדבריו של שומר, הנושא יעלה לדיון החל מיום שני הקרוב, כאשר לפי ההערכות ההצבעה תיערך ברביעי.

 

 

למרות ההצהרה, בשלב זה נדמה כי הצעת החוק לא תצליח לקבל את תמיכתם של 60 סנאטורים (הדמוקרטים אומנם מפלגת הרוב בסנאט, אולם מדובר בשוויון 50-50 עם הרפובליקנים כאשר סגנית הנשיא האריס היא הקול המכריע מתוקף תפקידה כנשיאת הסנאט).

 

הסנאטור צ'אק שומר, מוקדם יותר השבוע בוושינגטון (צילום: AP)

 

כזכור, ביום שני האחרון אתר "פוליטיקו" פרסם טיוטה ראשונית של פסיקת הרוב הצפויה - ממנה מסתמן כי בכוונת בית המשפט לבטל את תקדים רו נגד וייד ובכך להעביר את ההכרעה בנושא לכל אחת מהמדינות.

"רו טעה בגדול מלכתחילה", כתב השופט השמרני סמואל אליטו, שמונה לתפקיד היוקרתי בשנת 2006 על ידי הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש, במסמך בן 98 העמודים. "הנימוק היה חלש במיוחד, ולהחלטה היו השלכות מזיקות, ורחוקות מלהביא להסדר לאומי בסוגייה ההפלות. רו וקייסי [החלטה נוספת] הציתה ויכוחים והעמיקו את הפילוג. אנו סבורים שיש לבטל זאת. הגיע הזמן להקשיב לחוקה ולהחזיר את נושא ההפלות לנבחרי העם", הוסיף.

טויטת פסק הדין, שנכתבה בפברואר, תסיים למעשה את ההגנות הפדרליות על ביצוע הפלות עד 23 או 24 שבועות. במקום זאת, כאמור ההחלטה תהיה בידי כל מדינה, כיצד להגביל או לאסור הפלות.  ש לציין כי לא ברור אם חלו שינויים בטיוטה מאז פברואר. כמו כן, ההחלטה הסופית צפויה להתפרסם לקראת הקיץ.

ההדלפה הדהימה את ארצות הברית וגרמה לסערה ציבורית ופוליטית כאחד. עם הפרסום, רבים יצאו להפגין מחוץ לבית המשפט העליון.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE