הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טירוף בשוק הנדל"ן בלאס וגאס: מחירי הבתים זינקו ב-26% בתוך שנה
הסניף המקומי של איגוד סוכני הנדל"ן הלאומי פרסם את הדו"ח החודשי, ממנו עולה כי המחיר החציוני של בית בעיר עלה ל-475 אלף דולר בחודש שעבר. מגמות דומות נרשמו גם בדירות, שכן המחיר החציוני של נכסים אלה עלה ל-275 אלף דולר

מחירים הבתים והדירות ברחבי לאס וגאס המשיכו לזנק במהלך חודש שעבר, וזאת למרות שסך עסקאות הנדל"ן שנסגרו באפריל דווקא נמצא בירידה.

כך עולה מדו"ח חדש שפורסם הבוקר (שישי) ע"י גוף מוביל בשוק הנדל"ן המקומי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הדו"ח של ארגון Las Vegas Realtors, או LVR - הסניף המקומי של איגוד סוכני הנדל"ן הלאומי (National Association of Realtors, או NAR) - מחירו החציוני של בית באזור לאס וגאס שנמכר במהלך אפריל עמד על 475,000 דולר.

לשם השוואה, מדובר בהתייקרות של כ-15 אלף דולר בהשוואה למחיר החציוני של בית שנמכר בלאס וגאס במהלך מרץ (כ-460,000 דולר) וזינוק בלתי נתפס של 26% בהשוואה למחיר החציוני של בית בלאס וגאס באפריל 2021 (375,000 דולר).

חשוב להבהיר כי נתונים אלה מתייחסים אך ורק לבתים פרטיים ("וילות"). בכל הנוגע לדירות ("קונדו") וטאונהאוסים, דו"ח ה-LVR חושף כי המחיר החציוני של נכסים מסוג זה אשר נמכרו בחודש שעבר ל-275,000 דולר.

בדומה לווילות, גם נתון זה מהווה שיא חדש, ששבר את השיא הקודם שנקבע בחודש שעבר (270,000 דולר). כמו כן, המחיר החציוני של דירות וטאונהאוסים זינק ב-36% בין אפריל 2021 לאפריל 2022.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

העובדה שמחירי הבתים והדירות ברחבי לאס וגאס המשיכו לזנק בחודש שעבר אינה צריכה להפתיע רבים, שכן זוהי מגמה שהחלה כבר בשנה שעברה. עם זאת, כאמור, הדו"ח גם חשף מגמה חדשה ומפתיעה: ירידה בנתוני המכירות במהלך חודש אפריל.

לפי הדו"ח, במהלך חודש שעבר נמכרו 3,777 יחידות דיור שונות (חשוב להדגיש כי נתון זה מתייחס רק לנכסים קיימים, ולא לבתים ודירות חדשים). זוהי ירידה של 15% (בתים) ו-24% (דירות וטאונהאוסים) בהשוואה לחודש מרץ.

"הריבית הממוצעת למשכנתא זינקה בחודשים האחרונים ומלאי הבתים המוצעים למכירה נותר נמוך, כך שאין פלא שאנחנו רואים שפחות בתים נמכרים", הצהיר ברנדון רוברטס, נשיא ה-LVR, "על אף שהמחירים ממשיכים לעלות, אנחנו צופים שקצב ההתייקרות ירשום האטה בשלב מסוים".

עוד עולה מהדו"ח כי 2,441 נכסים שונים הוצעו למכירה במהלך אפריל וסיימו את החודש ללא הצעות - עלייה של 33% בהשוואה לנתוני מרץ 2021: "כאשר משווים את זה לדו"חות קודמים אין ספק שעדיין מדובר בכמות קטנה ביותר של בתים, אבל לפחות סיימנו את החודש עם יותר בתים זמינים לרכישה מאשר מרץ 2022 או אפריל 2021", סיכם רוברטס.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE