הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדאיג: מזכירת העיתונות החדשה ניסתה להפיץ חרם נגד ועידה פרו-ישראלית בטענה ל"גזענות חמורה"
קארין ז'אן-פייר, שתחליף את ג'ן סאקי בשבוע הבא ותיכנס לאחד התפקידים המשמעותיים בממשל האמריקאי, טענה כי AIPAC מפיץ רטוריקה אנטי-ערבית ואיסלאמופובית

מזכירת העיתונות החדשה של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, דחקה בעבר בחברי המפלגה הדמוקרטית שלא להגיע לפגישה של הוועד האמריקאי-ישראלי לענייני ציבור (AIPAC), בטענה שהיא "גזענית באופן חמור".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ועידת AIPAC (צילום: Getty Images)

 

הוועדה, שהיא למעשה שדולה פרו-ישראלית בקונגרס האמריקאי, היא חלק מהחיים הציבוריים בארה"ב כבר שנים רבות, אך לאחרונה היא הפכה למפולגת יותר ככל שהדמוקרטים התרחקו מבעלת הברית הקרובה, זאת כמובן על רקע הסכסוך הישראלי-פלסטיני. 

בשנת 2019, ז'אן-פייר פרסמה מאמר בעיתון 'ניוזוויק', שלא משאיר ספק על דעתה כלפי ישראל: "כשזה מגיע לזה, המדיניות של AIPAC היא לא מדיניות פרוגרסיבית. הערכים שלהם אינם ערכים פרוגרסיבים. הגיע הזמן לקרוא להם בשמם".

בכתבה היא תקפה את הוועידה בטענה שהיא "גזענית באופן חמור", ואמרה ש-AIPAC "מוכר ברטוריקה אנטי-מוסלמית ואנטי-ערבית, תוך הגברת הקולות ועמדות איסלאמפוביות".

"אתה לא יכול לקרוא לעצמך פרוגרסיבי תוך כדי השיוך של עצמך לארגון כמו AIPAC, שלעתים קרובות הוא האנטיתזה למשמעות של פרוגרסיבי", היא הוסיפה, תוך כדי הפניית אצבע מאשימה לעבר ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו. 

 

ג'ן סאקי וקארין ז'אן-פייר (צילום: AP)

 

את הדברים היא כתבה בזמן ששימשה כיוצעת בכירה ודוברת לאומית של MoveOn, קבוצת הסברה דמוקרטית. 

ז'אן-פייר בת ה-44, גדלה בקווינס והחלה את הקריירה שלה בעבודה עבור המרכז לאתיקה קהילתית ותאגידית. כמו כן, היא עבדה בקמפיינים הנשיאותיים של הנשיא אובמה בשנת 2008 וב-2012. במהלך כהונתו של טראמפ, היא הופיעה לעיתים קרובות ברשתות NBC וב-MSNBC. 

דבריה של מזכירת העיתונות הנכנסת רק מדגיש את ההתרחקות של הדמוקרטים מישראל שמקצינה מיום ליום. 

במרץ האחרון, הנציגה מה'סקווד', אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, תקפה את AIPAC על כך שהוועידה תורמת לנבחרי ציבור רפובליקנים: "זה יותר בסדר לפרק את הדמוקרטיה בארצות הברית, מאשר להטיל ספק אם כספי המיסים האמריקאים צריכים לממן מעצר והתעללות בילדים פלסטינים", כתבה אז.

ז'אן-פייר, שהתמודדה עם חשש לניגוד עניינים בגלל מערכת היחסים שלה עם כתבת רשת CNN סוזן מאלבו, התקבלה השבוע לתפקיד מזכירת העיתונות של הבית הלבן. היא האישה השחורה הראשונה והלסבית המוצהרת שנכנסה לתפקיד החשוב, וכאמור היא תחליף את ג'ן סאקי בעוד כחמישה ימים. 

 

88% לא
12% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE