הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התקיפה נגד דייב שאפל: התובע צמצם את חומרת העבירה של החשוד - והקומיקאי זועם
האישום 'תקיפה חמורה בנשק קטלני' הוסר, וכעת אייזיאה לי בן ה-23 עומד בפני אישומי עוון - שנחשבים כעבירות קלות. עורך דינו של שאפל אמר בהצהרה כי ההחלטה היא "מטורפת"

התובע המחוזי של לוס אנג'לס, ג'ורג' גאסקון, צמצם את חומרת העבירה של הגבר שתקף את דייב שאפל על הבמה בזמן הופעת סטנד-אפ. בתגובה, הקומיקאי תקף את המערכת המשפטית ודרש מהם לתקן את העוול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

התובע המחוזי קבע, כאמור, כי אייזיאה לי בן ה-23 יעמוד בפני כתב אישום בגין עוון - ולא פשע, הגדרה שלמעשה קובעת את חומרת העבירה. עוון נחשב כעבירה יותר קלה, שגזר הדין יכול להסתיים בקנס בלבד או עונש מאסר קצר, לעומת פשע שמטופל כעבירה חמורה. 

מכאן, עורך הדין של הקומיקאי, גבריאל קולוול, אמר ל'רולינג סטון': "אנחנו מבקרים מהתובע המוזי גאסקון לשקול מחדש, לתקן את הטעות הזו ולהאשים אותו בפשע. זה מה שמר שאפל רוצה, שהמקרה הזה ייחשב כפשע".

קולוול הוסיף כי המאבק של שאפל הוא לא פרטי, אלא קשור לכל המפורסמים. "בדרנים בלוס אנג'לס צריכים לדעת שמערכת המשפט תגן עליהם על הבמה", אמר. "עשרות אלפי אנשים ראו את דייב שאפל מותקף על הבמה ב'בול הוליווד' ביום שלישי בלילה, ועל התוקף היה נשק קטלני. העובדה שהוא לא מואשם בפשע, היא מטורפת".

החשוד בן ה-23, שטען על חפותו, עומד כעת בפני ארבעה אישומים, בהם התפרצות על הבמה והתנפלות אלימה על שאפל, בעודו מחזיק אקדח במה עם סכין - עבירות שנחשבות עוון ולא פשע. זאת, לאחר שהוסר האישום בתקיפה חמורה עם נשק קטלני. 

 

דייב שאפל (צילום: Getty Images)

 

משרד התובע פרסם מסמך המסביר מדוע הוא מצמם את חומרת העבירה: "סקירה בהילוך איטי של צילומי הווידאו", הראה שהחשוד לי לא הניף את כלי הנשק כאשר התנפל על שאפל. רק כאשר רץ לעבר מאחורי הקלעים, בן ה-23 השיט לכאורה את ידו אל החגורה שלו במטרה לשלוף את הנשק, אך מיד נוטרל על ידי המאבטחים. 

צ'לסי פדילה, מהסנגוריה הציבורית אשר מייצגת את לי, אמרה כי ללקוח שלה "אין היסטוריה קודמת של אלימות". היא הדגישה את העובדה שכלי הנשק שהיה על לי "לא הונף בשום שלב", וטענה כי לכל היותר הצעיר ניסה להגיע לאקדח הדמה שלו רק בזמן ההתכתשות עם אנשי האבטחה. 

לאחר מכן, פדילה הוסיפה שהלקוח שלה סובל מ"יד שבורה ומפציעות משמעותית בפנים" בעקבות אלימות שהופעלה עליו מצד המאבטחים, כאשר ציינה סרטון של "כ-12 אנשים שתוקפים את לי בזמן שהוא על הבמה". כמו כן, היא טענה שללי יש "מצב בריאותי נפשי" לא ידוע, והוא מקבל "טיפול נפשי".

יש לציין כי על פי הניירת המשפטית, גורמים רשמיים קבעו כי הקומיקאי שאפל לא נפצע בתקרית וכי הלהב של אקדח הדמה לא נשלף. כמו כן, לא נמצא אף ראיה ל"עוינות" קודמת של לי כלפי שאפל, ולא היה "איום אמין קודם שעלול היה לגרום לקורבן להיות בחשש לביטחונו".

אמנם לי הוציא בשנת 2020 שיר ראפ שנקרא "דייב שאפל", אך פקידי משרד התובע המחוזי קבעו כי "אף אחד מהמילים, הטון או השפה של השיר לא העידו על איומים או שנאה" כלפי הקומיקאי. 



90% לא
10% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE