הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קולורדו תוקף את דה-סנטיס: "מתנהג כמו פוטין"
ג'ארד פוליס תקף את מקבילו מפלורידה שחתם על הצעת חוק שפוגעת ישירות בפארק השעשועים וולט דיסני, זאת בטענה שהרפובליקני פועל מתוך נקמה פוליטית

מושל קולורדו, ג'ארד פוליס, תקף את הפעולות האחרונות של מקבילו מפלורידה נגד דיסני בעודו משווה את התנהגותו לזו של נשיא רוסיה, כמו גם לנשיאי ונצואלה הנחשבים רודניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושלי קולורדו ופלורידה (צילום: AP, Getty Images)

 

פוליס הדמוקרטי אמר ביום שישי לרשת NBC כי הוא "נדהם" מההחלטה של רון דה-סנטיס לחתום על הצעת החוק שתפרק את מחוז השיפור רידי קריק של דיסני, הקיים מאז שנת 1967, ומאשר למעשה לחברה לקיים אוטונומיה מלאה בשטחה.

המהלך של מושל פלורידה מגיע על רקע מחלוקת אידיאולוגית בין ממשל דה-סנטיס לחברת דיסני על רקע חוק 'זכויות ההורים בחינוך' השנוי במחלוקת, אשר מבקריו מכנים אותו חוק 'אל תגיד הומו'.

פוליס אמר שמדינתו "פתוחה לעסקים" ואמר כי דה-סנטיס "תקף את דיסני בגלל עמדתם הפוליטית למען זכויות הלהט"ב".

"בקולורדו, לא אכפת לי אם הארגון שלך שמרני או ליברלי, לא אכפת לי מה תוכנית הבריאות שלך עושה - אבל יש לנו בית בשבילך", אמר המושל. "אנחנו לא מתערבים - ובטח לא מתנקמים על סמך הפוליטיקה שלך. זה מה שפוטין עושה, זה מה שצ'אבס עשה ומדורו עושה" - נשיאי ונצואלה, בעבר ובהווה, שנחשבים לרודניים.

מושל קולורדו המשיך: "זה לא אמריקאי. יש לך את החופש לחוות את דעתך הפוליטית, תהיה מה שתהיה, וכמובן שהמדינה לא תינקום בך בגלל זה". 

פוליס כבר העביר ביקורת על התנהלותו של דה-סנטיס, ולפני כשלושה שבועות צייץ: "ההתקפות הסוציאליסטיות האוטוריטריות של פלורידה על המגזר הפרטי, מגרשות את העסקים. בקולורדו אנחנו לא מתערבים בעניינים של חברות כמו דיסני או טוויטר".

כזכור, 'חוק זכויות ההורים בחינוך' של פלורידה עורר סערה ציבורית ענקית שנמשכת עד היום, כאשר המושל חתם על כך שאסור על מורים לדון עם ילדים בגילי גן עד כיתה ג' בנושאים הקשורים לזהות מגדרית או נטייה מינית. המבקרים מיד האשימו את דה-סנטיס בהומופוביה. 

אז, דיסני ספגה ביקורת על כך שלא התנגדה בפומבי לחוק - ובעקבות הלחץ הציבורי היא החליטה לפרסם הצהרה המגנה את דה-סנטיס והתחייבה לפעול במאמץ לבטל את החקיקה. 

לאחר חילופי האשמות בלתי פוסקים, הסנאט בפלורידה אישר הצעת חוק שתבטל את מחוז מס המיוחד שיש לדיסני, שייכנס לתוקף בשנת 2023. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE