הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחלת הכבד המסתורית אצל ילדים בריאים: מספר הנדבקים בארה"ב זינק - חמישה מתו
המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם נתונים לפיהם 90% מהחולים אושפזו ו-14% נזקקו להשתלת כבד, במקרים שנרשמו ב-25 מדינות ברחבי ארצות הברית

מספר הילדים בארצות הברית שחלו במחלת הכבד המסתורית שמתפשט ברחבי העולם זינק ל-109, כולל חמישה מקרי מוות. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, ממשיך בחקירה כדי לקבוע את הסיבה לכך, כאשר החשד העיקרי הוא זיהום אדנו-ווירוס. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

על פי הנתונים שפרסמה הסוכנות ביום שישי האחרון, יותר מ-90% מהילדים אושפזו עם הפטיטיס מסתורי ו-14 אחוזים נזקקו להשתלת כבד. כל המקרים הללו דווחו בשבעת החודשים האחרון ב-25 מדינות ברחבי ארה"ב, כאשר יש לצין שרובם החלימו ושוחררו מבית החולים.

הפטיטיס היא דלקת כבד הנגרמת לרוב על ידי זיהומים ויראליים, אך גם גורמים סביבתיים יכולים לשחק תפקיד. זוהי לא מחלה נדירה אצל ילדים, ובדרך כלל לא חמורה, אבל סוג של הפטיטיס מתפשט בחודשים האחרונים ברחבי העולם ופוגע בילדים בריאים, והמדענים לא מצליחים לשים את האצבע על מקורו, כאשר נגיפי הפטיטיס A, B, C, D ו-E נשללו.

ליותר ממחצית מהילדים היה זיהום אדנו-ווירוס, אם כי פקידי הבריאות אמרו שהם עדיין לא יודעים אם הוא הגורם האמיתי. 

אדנו-ווירוס הוא נגיף נפוץ שבדרך כלל גורם להצטננות קלה או לתסמינים דמויי שפעת, או לבעיות בקיבה ובמעיים. ועדיין, הנגיף הוא לא גורם ידוע לדלקת כבד חמורה בילדים בריאים, אך כן נקשר למחלה הזו אצל ילדים עם מערכת חיסון חלשה.

 

(צילום: Shutterstock)

 

ד"ר ג'יי באטלר, סגן מנהל מחלקת מחלות זיהומיות ב-CDC, התייחס ביום שישי לטענות המקשרות בין המחלה המסתורית לחיסון נגד הקורונה - ושלל זאת על סף. לדבריו, הגיל הממוצע של הילדים שחלו עומד על שנתיים, מה שאומר שרובם כלל לא היו זכאים לקבלת חיסון.

עם זאת, ד"ר באטלר כן הודה שהסוכנות עדיין חוקרת אם יש קשר כלשהו לנגיף הקורונה.

הפקיד הבכיר בסוכנות אמר כי ה-CDC לא זיהה עלייה משמעותית במקרי הפטיטיס בילדים או בהשתלות כבד, אך ציין כי דבריו מבוססים על נתונים ראשוניים שיכולים להשתנות. זאת בעיקר לאור המצב בבריטניה - המדינה הראשונה שהזהירה את העולם - שתיעדה עלייה משמעותית. 

יש לציין כי עד כה, ה-CDC חוקר מקרים באלבמה, אריזונה, קליפורניה, קולורדו, דלאוור, פלורידה, ג'ורג'יה, איידהו, אילינוי, אינדיאנה, לואיזיאנה, מישיגן, מינסוטה, מיזורי, קרוליינה הצפונית, דקוטה הצפונית, נברסקה, ניו יורק, אוהיו, פנסילבניה, פוארטו ריקו, טנסי, טקסס, וושינגטון וויסקונסין. 

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE