הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן הכריז: אינטרנט חינם ל-40% מכלל משקי הבית
התוכנית הפדרלית, בשיתוף פעולה עם 20 ספקיות אינטרנט, תעניק למשפחות אשר עומדות בתנאים זיכוי חודשי - אשר יכסה את התשלום. "זה כבר לא מותרות - זה הכרחי"

הנשיא ג'ו ביידן הכריז כי כ-40 אחוזים ממשקי הבית בארצות הברית יהיו זכאים בקרוב לשירות אינטרנט חינם, זאת הודות לסבסוד פדרלי חדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

באירוע שנערך ביום שני, הנשיא הודיע כי הגישה לאינטרנט תהפוך לחופשית למיליוני אמריקאים לאחר ש-20 חברות אינטרנט הסכימו לשנות את המחירים שלהם כך שיתאימו לסבסוד החודשי שנקבע בחוק התשתית של 1.2 טריליון דולר.

"כמעט 40% ממשקי הבית באמריקה זכאים. ואם תהיו זכאים, תקבלו זיכוי של 30 דולר לחודש עבור חשבון האינטרנט שלכם, מה שעבור רוב האנשים זה חינם. אפס", אמר ביידן.

הזכאים לסבסוד הממשלתי הם אלה המקבלים סוג כלשהו של סיוע פדרלי, כגון תלושי מזון, עזרה רפואית ממשלתית, סיוע בדיור, פנסיה לחיילים וכדומה. כמו כן, משקי בית המרוויחים כ-27 אלף דולר בשנה, ומשפחות של ארבעה איש ויותר המרוויחות כ-55,000 דולר בשנה. 

בדף ההסבר על התוכנית, הבית הלבן אמר כי 20 ספקיות אינטרנט יציעו תוכניות של לפחות 100 מגה ביט לשנייה, ב"לא יותר מ-30 דולר בחודש" - שזהו כאמור הסכום אותו מסבסדת הממשלה הפדרלית. "אינטרנט מהיר זה כבר לא מותרות. זה הכרחי", הוסיף.

 

 

"במהלך החודשים האחרונים, הממשל שלי עבד בשיתוף פעולה הדוק עם ספקי האינטרנט, שהתגייסו לטובת המהלך", אמר הנשיא, וציין חברות כמו AT&T, Comcast, Verizon, Frontier, Spectrum, ועוד, ואמר כי מדובר ב"ספקים המכסים למעלה מ-80% מאוכלוסיית ארה"ב, כולל כמחצית מהאוכלוסייה הכפרית". כמו כן,
"דאגנו שלא יהיו עמלות נסתרות ולא תחבולות. הכל באופן ישיר".

הנשיא אמר שהוא מקווה שאף משפחה לא תצטרך בחור בין צרכים בסיסיים או גישה לאינרנט: "כמה פעמים ראיתם אמא או אבא נוסעים למגרש חניה מחוץ למקדונלדס כדי להתחבר לאינטרנט, כדי שהילד שלהם יוכל לעשות שיעורי בית? זה פשוט לא נון. זה לא מי שאנחנו".

ביידן תיאר את מימוש התוכנית כחלק מהמלחמה באינפלציה - שבחודש מרץ האחרון הגיעה לשיא של 40 שנה עם 8.5 אחוזים. זאת למרות שחלק מהמבקרים טוענים שהוצאות ממשלתיות מוגזמות מדרבנות את האינפלציה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE