הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שמים סוף לקשקשים: 8 דרכים טבעיות ויעילות
מדובר על אחת התופעות הנפוצות והלא נעימות הן בקרב נשים והן בקרב גברים. אך בעזרת תזונה נכונה וכמה תכשירים טבעיים לגמרי ניתן להפחית את התסמינים בצורה משמעותית ולעיתים אף להיפטר מהתופעה לגמרי

קשקשים הם למעשה הצטברות של תאי עור מתים על הקרקפת, כאשר המצב מחמיר, ניתן לראות אותם מכסים את החולצה שלנו, באזור הכתפיים בעיקר. תופעה זו גורמת לאי נוחות ולעיתים אף לחוסר ביטחון, והיא כאמור, שכיחה במיוחד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מה גורם לקשקשים?

עור יבש

רגישות למוצרי שיער

פטריית עור 

סבוריאה דרמטיטיס 

מצב נפשי, לחץ וכדומה 

שינויים הורמונליים 

אז מה עושים?

כיום יש לא מעט תכשירים שונים המעניקים פתרון לבעיה, אך ניתן ורצוי לבחור בפתרונות טבעיים. הנה כמה מהם: 

שמן עץ התה

בעל תכונות אנטי פטרייתיות, אנטי ויראליות ואנטי דלקתיות רבות עוצמה. יעיל בטיפול בפטריית מלסזיה, ואף יעיל יותר בהשוואה לטיפול אנטי פטרייתי שניתן במרשם רופא. כל מה שצריך לעשות הוא להוסיף 2-3 טיפות לשמפו שלכם. 

שמן זית

עשיר בנוגדי חמצון, אנטי דלקתי ומשפר לחות. לכן הוא עשוי להקל על הופעת קשקשים. מורחים 2־3 כפות שמן זית על הקרקפת, מעסים היטב ועוטפים בכובע רחצה. משאירים על הראש למשך הלילה ובבוקר חופפים את השיער כרגיל. רצוי לחזור על הפעולה שלוש פעמים בחודש.

להוציא מזונות מעובדים

נסו לצמצם מצריכה של לחם לבן, פסטות, עוגות, ממתקים, מאכלים מטוגנים, משקאות ממותקים, ובכלל כל מזון שהוא מעובד. מזונות מסוג זה ידועים כמזונות מחמירי דלקת ומעודדי צמיחה של פטריות.

אומגה 3

חומצת השומן הזאת ידועה בתרומתה לבריאות הלב, המוח, מערכת החיסון ובריאות העור. מחסור באומגה 3 יכול להוביל לעור ולשיער יבשים, ומכאן - להופעת קשקשים. רצוי להוסיף לתפריט היומי זרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך. ניתן גם לקחת תוסף תזונה של אומגה 3.

מזונות פרוביוטיים

החיידקים הטובים שנמצאים במערכת העיכול שלנו עוזרים לגוף להילחם בזיהומים פטרייתיים הגורמים לקשקשים. לכן, מתגברים את התפריט במקורות טובים לפרוביוטיקה - יוגורט, כרוב כבוש, קימצ'י, או פשוט נוטלים כמוסות פרוביוטיקה. 

הנה כמה מזונות מומלצים לסיכום:

1. פירות יער: מכילים נוגדי חמצון חזקים ועשירים בויטמין C, המסייעים בייצור קולגן ובספיגת ברזל החשובים לבריאות העור והשיער.

2. תרד: מכיל חומצה פולית, וברזל המסייעים לבלוטות העור לייצר חלב  השומר על לחות הקרקפת.

3. אבוקדו ואגוזים: מקור מצוין ויטמין E, והם מכילים גם נוגד חמצון המנטרל רדיקלים חופשיים ומגן על עור הקרקפת.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE