הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יועץ של ביידן: "נשים לבנות הן גזעניות להפליא - כמו גברים לבנים"
הספר החדש של עיתונאי ה'ניו יורק טיימס' ממשיך לחשוף פרטים מאחורי הקלעים שגורמים לבית הלבן להיראות לא טוב. הפעם, בכיר מקורב לנשיא עם התבטאויות קשות

יועץ קמפיין של ג'ו ביידן, ששמו נשאר אנונימי, אמר בעבר כי אנשים לבנים הם "גזענים להפליא", זאת בייחס להחלטתו של הנשיא לקחת את קמלה האריס לתפקיד סגניתו. כך על פי ספר חדש שחושף פרטים לא מחמיאים כלל עבור הממשל המכהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

הציטוט שיוחס ליועץ אנונימי פורסם בספר "זה לא יעבור: טראמפ, ביידן והקרב על עתיד אמריקה", מאת כתבי 'הניו יורק טיימס' אלכסנדר ברנס וג'ונתן מרטין אשר מציגים את מאחורי הקלעים בבית הלבן.

כאמור, אותו יועץ אמר את הדברים בזמן שדן בבחירה של האריס כבת זוגו של ביידן במרוץ לנשיאות 2020. "האריס השיגה את הניקוד הטוב ביותר בסקרין בקמפיין מבין כל הנשים השחורות שהוצעו לתפקיד, אבל הנתונים לא העלו שהיא תהיה בחירה נטולת סיכון".

אז, היועץ אמר: "אתה יודע, נשים לבנות הן גזעניות להפליא. כמו גברים לבנים. שום דבר מזה לא היה בטוח. זה היה דבר מסוכן לעשות. אבל זו הייתה הבחירה הבטוחה ביותר שהייתה לנו".

אותו ספר חשף גם שמנהל המשרד למעורבות ציבורית והיועץ הבכיר, סדריק ריצ'מונד, כינה פעם את שתי חברות ה'סקווד' הפרוגרסיביות, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז ורשידה טליב, "מטומטמות מאוד". ריצ'מונד הכין את הבית הלבן למרד אפשרי מצד האגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, והאשים את הפרוגרסיבים בחוסר ידע פוליטי ובקריאה לא נכונה של תוצאות הבחירות. 

בתחילת החודש פורסם קטע מהספר, לפיו הנשיא ביידן איים לפטר עוזרים בכירים במשרדו אם הוא יגלה שהם עומדים מאחורי שורה של סיפורים שליליים שפורסמו על סגניתו האריס. 

"אף אחד לא היה מתוסכל מההדלפות מאשר ג'ו ביידן. הנשיא הכיר רבים מחסרונותיה של האריס כאשר בחר בה להיות סגניתו, אבל הוא התגונן עליה והתעצבן מהדרמה המכוערת שהודלפה החוצה", נכתב בספר. 

כשבוע לפני כן, פורסם קטע אחר בו תואר כי הגברת הראשונה של הבית הלבן, ג'יל ביידן, התנגדה לבחירתה של האריס כמועמדת לתפקיד סגנית הנשיא - זאת בעקבות ויכוח בין שני הפוליטיקאים. 

לאחר שנודע לג'יל שהאריס נבחרה להיות המועמדת המובילה של בעלה לתפקיד, היא אמרה: "יש מיליוני אנשים בארצות הברית. למה אנחנו צריכים לבחור את מי שתקפה את ביידן?".

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE