הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה 8 שנים: אריזונה הוציאה להורג אסיר שהורשע ברצח
לאחר שבקשותיו לבתי המשפט השונים נדחו בזה אחר זה, מוקדם יותר היום אריזונה הוציאה להורג את האסיר קלרנס דיקסון, שהורשע ברצח של סטודנטית בסוף שנות ה-70. מותו נקבע באופן רשמי בשעה 10:30 בבוקר

בן 66 מאריזונה הוצא להורג מוקדם יותר היום (רביעי), יותר מ-44 שנים לאחר שהורשע ברצח המזעזע של סטודנטית צעירה.

מדובר בפעם הראשונה שבה אריזונה מוציאה להורג אסיר מאז 2014.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קלרנס דיקסון שהוצא להורג היום, והסטודנטית שרצח, דיאנה באודין

 

כזכור, בשבועות האחרונים עורכי הדין של האסיר - קלרנס דיקסון - ביקשו מבית המשפט שלא להוציא אותו להורג, בטענה שהוא אינו כשיר לעמוד לדין. הנושא הגיע עד לבית המשפט העליון של אריזונה, שדחה את הטענות וקבע שדיקסון יוצא להורג.

עורכי הדין של דיקסון עוד ניסו לפנות לבית המשפט הפדרלי בבקשה להתערב, אולם גם בקשה זו נדחתה. יתרה מכך, שופטי בית המשפט העליון של ארה"ב בחרו שלא להתערב, ועל כן דיקסון הוצא להורג מוקדם יותר היום.

לפי מחלקת בתי הסוהר באריזונה, דיקסון קיבל את זריקת הרעל ומותו נקבע 11 דקות לאחר מכן, בשעה 10:30 בבוקר (שעון מקומי).

רגע לפני שקיבל את הזריקה, דיקסון יצא נגד בית המשפט העליון של אריזונה (על כך שבקשתו נדחתה), המשיך לטעון לחפותו ואף פנה ישירות לסטודנטית שרצח, דיאנה באודין: "דיאנה, אולי נתראה בצד השני. אני לא מכיר אותך ולא זוכר אותך", אמר.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, זוהי הפעם הראשונה שבה אריזונה מוציאה אסיר להורג מזה שמונה שנים. בפעם הקודמת, ביולי 2014, ביקורת קשה הופנתה כלפי הרשויות במדינה מאחר שאסיר בשם ג'וזף ווד קיבל 15 מנות של זריקת הרעל, ומותו נקבע כעבור יותר משעתיים.

בהתאם לחוק חדש באריזונה, כאשר בית המשפט דחה את בקשתו, דיקסון קיבל 20 ימים להחליט האם ההוצאה להורג תבוצע באמצעות זריקת רעל, או לחילופין באמצעות תא גזים. אריזונה הייתה המדינה האמריקאית האחרונה שעשתה שימוש בתא גזים עבור הוצאות להורג, אם כי עברו למעלה משני עשורים מאז שהוחלט להפסיק את השימוש בשיטה זו.

עם זאת, לקראת סוף שנת 2020 הרשויות באריזונה החליטו לחדש את השימוש בתא גזים. הסבר מדויק על כך טרם נמסר, אך ככל הנראה ההחלטה התקבלה בעקבות המחסור הקיים בשני החומרים שמרכיבים את זריקת הרעל.

למעשה, כבר בשנה שעברה הרשויות במדינה ניסו לקדם את הוצאותם להורג של דיקסון ואסיר נוסף בשם פרנק אטווד, אולם ביהמ"ש העליון של אריזונה דחה את הניסיונות בעקבות החשש שהמדינה תעשה שימוש בזריקות רעל שפג תוקפן. במהלך הדיונים דאז, נציגי המדינה טענו ש"חיי המדף" של זריקות הרעל עומד על 45 יום בלבד, אולם מוקדם יותר השנה המדינה פנתה לביהמ"ש העליון בשנית וטענה שמחקרים חדשים מוכיחים שתוקפן של זריקות הרעל פג רק לאחר 90 יום.

כאמור, בסופו של דבר דיקסון לא בחר את שיטת ההוצאה להורג, ועל כן המדינה עשתה שימוש בברירת המחדל - זריקת רעל.

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE