הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא נשב בחיבוק ידיים": מושל קליפורניה ישקיע מאות מיליוני דולרים עבור שירותי הפלות
גווין ניוסם העביר מסר לנשים בכל רחבי ארצות הברית, לפיו המדינה המוזהבת תמשיך להגן על הזכויות הבסיסיות שלהן גם אם החלטה 'רו נגד ווייד' תתהפך

בלב הסערה הארצית סביב מה שנראה כביטול החלטה 'רו נגד ווייד', המושל הדמוקרטי של קליפורניה, גווין ניוסם, מתכנן להרחיב את הגישה להפלות וטיפולי פוריות עם תוכנית מוצעת של 125 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גווין ניוסם (צילום: Getty Images)

 

לאחר ש'פוליטיקו' פרסמה את טיוטת חוות הדעת שהודלפה מבית המשפט העליון, לפיה רוב השופטים בעד הפיכת ההחלטה משנת 1973 המעניקה הגנה פדרלית לנשים המבקשות בלצע הפלות, קליפורניה מיד התייצבה בצד ההגנה על זכויות נשים והודיעה כי היא תקבל אל שטחה את כל מי שתבקש לעבור את ההליך.

המושל ניוסם חשף ביום רביעי חבילת בריאות על סך 125 מיליון דולר שמטרתה "לחזק עוד יותר את תשתית שירותי הבריאות של קליפורניה, להרחיב את הגישה לשירותים עבור מטופלים ולעזור להתכנון לזרם של נשים ממדינות אחרות המחפשות טיפולים".

"קליפורניה לא תשב בחיבוק ידיים בזמן שקיצונים לקוחים את הזכויות החוקתיות הבסיסיות שלנו. אנחנו הולכים להילחם בכל הכוח, ולוודא שכל הנשים - לא רק אלה שבקליפורניה - יידעו שהמדינה הזו ממשיכה להכיר ולהגן בזכויות היסוד שלהן", אמר המושל בהצהרה. 

ניוסם גם יציע תמריצים לעסקים המעוניינים לעבור ממדינות אדומות עם עמדות נגד הפלות ואנטי-להט"ביות אל קליפורניה, ככל הנראה רמז לחברת וולט דיסני שבפלורידה, ואמר כי הוא מברך על כך עסק שחולק את "ערכי קליפורניה" של גיוון והכלה.

 

הפגנה בסן פרנסיסקו (צילום: Shutterstock)

 

החבילה תכלול גם מימון מענקים לספקי שירותי בריאות כדי לסייע בקיזוז עלות השירותים לאנשים בעלי הכנסה נמוכה. "ההשקעות המוצעות על ידי המושל הן צעד קריטי, לא רק לשמירה אלא גם להגברת הגישה להפלות בקליפורניה", אמרה מנכ"לית 'הורות מתוכננת בקליפורניה', ג'ודי היקס.

כמו כן, הכסף יועבר לחינוך והסברה בנושא מיניות בריאה, כמו גם הפעלת אתר אינטרנט "המספק מידע מדויק ומעודכן" על זכויות הפלות לפי חוקי המדינה, משאבים לספקי בריאות ופוריות, ואפשרויות לכיסוי שירותי בריאות הרבייה.

"אנחנו מרחיבים את הגישה לשירותים הקריטיים האלה, מקבלים בברכה עסקים ועובדים הנמלטים ממדינות נגד הפלות, ומאשרים מחדש את המחויבות שלנו להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם בית המחוקקים ובעלי עניין כדי לבסס עוד יותר את המדיניות של קליפורניה בנושא זכויות הפלה", הוסיף ניוסם.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE