הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מאשים את פוטין בעליית המחירים - אך האמריקאים לא מאמינים לו
סקר חדש מראה כי דירוג האישור של ביידן ממשיך לצנוח והגיע לפחות מ-40%, כאשר כמעט מחצית מהנשאלים פסלו את הביצועים שלו בתחום הכלכלי

הנשיא ג'ו ביידן האשים שוב ושוב את מקבילו הרוסי והפלישה לאוקראינה בשיעור האינפלציה הגואה בארצות הברית - אבל לפי סקר חדש נראה כי האמריקאים לא קונים את התירוץ שהבית הלבן מנסה להפיץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן (צילום: Shutterstock)

 

פעם נוספת, ביידן אמר "העלאת המחירים של פוטין" בנאומו ביום רביעי, והראה עלייה של 8.3 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים. זאת במקביל לדירוג האישור של הנשיא, שממשיך לצנוח בעקביות, בעיקר אל מול הטיפול שלו בכלכלה. 

סקר חדש שפורסם ביום שני מצא שהתמיכה של ביידן שוב ירדה, וכמעט הגיעה לשיא שנרשם בפעם הקודמת. כעת, על פי הסקר של Investors Business Daily, רק 39 אחוזים מהמבוגרים בארצות הברית מאשרים את הביצועים של הנשיא. סקר אחר, FiveThirtyEights, מצא כי 41.7 אחוז מהאמריקאים מאשרים את הנשיא. 

על פי הממצאים, האמריקנים מודאגים יותר ויותר מהטיפול של הנשיא בכלכלה. כמעט מחצית מהנסקרים פסלו את הביצועים שלו בתחום, בעוד שרק 29% תמכו. 

בעוד שהאינפלציה מחמירה, והרפובליקנים ממנפים את הנושא עבור הקולות לקראת בחירות אמצע הקדנציה ב-2022, ביידן ממשיך להאשים את ולדימיר פוטין בעליות המחירים. בנאומו האחרון הוא פירט את כל הצעדים שממשלתו עושה כדי לבנות כלכלה ושוק עבודה חזקים יותר, ואמר: "כל אלה הם התקדמות, אבל המאבק נגד בעיות שרשרת האספקה העולמית הקשורות למגפה והעלאת המחירים של פוטין יימשכו מדי יום".

רק בחודש שעבר הנשיא אמר דברים דומים לקהל בקרוליינה הצפונית: "מה שאנשים לא יודעים זה ש-70% מהעלייה באניפלציה הייתה תוצאה של עליית המחירים של פוטין בגלל השפעת מחירי הנפט".

 

פוטין וביידן (צילום: רויטרס)

 

ביום רביעי, הנשיא הקפיד שלא ללחוץ על הפדרל רזרב לפעול נגד האינפלציה על ידי העלאת הריבית, ואמר שהוא "לעולם לא יתערב בשיפוט הפד". הוא הזכיר שהפד "ממלא תפקיד עיקרי במלחמה באינפלציה", וזו למרות שכמה מומחים כלכליים האשימו את הבנק המרכזי. 

ביידן גם תקף את הרפובליקנים שלדבריו תוקפים אותו על האינפלציה ומסרבים לעבוד יחד ולייצר חקיקה דו-מפלגתית ש"תחזק את שרשרת האספקה שלנו". הוא המשיך: "הרפובליקנים בקונגרס מדברים על אינפלציה, אבל התוכנית היחידה שלהם היא להעלות מסים על משפחות עובדות, ולהוציא יותר כסף מכיסם".

ולמרות שהאינפלציה נותרה גבוהה באפריל, ההקלה מהשיעור שנרשם במרץ, של 8.5 אחוזים - שהיה הגבוה ביותר מאז קיץ 1982, העניק לממשל ביידן נקודה חיובית - ייתכן והמחירים לצרכן הגיעו לשיאם ויחלו לרדת.

"אמנם זה מעודד לראות שהאינפלציה השנתית התמתנה באפריל, אך העובדה היא שהאינפלציה גבוהה באופן בלתי מתקבלת על הדעת. כפי שאמרתי אתמול, האינפלציה היא אתגר עבור משפחות ברחבי הארץ, והורדתה היא בראש סדר העדיפויות הכלכליות שלי".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE