הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אסון קריסת בית הדירות בפלורידה: משפחות הנספים והפצועים יפוצו במיליארד דולר
בית המשפט טרם אישר את הסדר הפשרה, אך לפי ההערכות האישורים הסופיים יתקבלו בקרוב, ובכך בני המשפחה של שורדי האסון וההרוגים יחלקו ביניהם 997 מיליון דולר. השופט: "אני מופתע, הסכום גבוה בהרבה ממה שציפיתי"

שורדי אסון קריסת הבניין בדרום פלורידה בשנה שעברה ובני המשפחה של ההרוגים צפויים לחתום על הסדר פשרה בעקבות התביעה הייצוגית שהגישו, במסגרתו הם יפוצו בקרוב למיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האסון, שעות ספורות לאחר קריסת בית הדירות (צילום: Getty Images)

 

בית המשפט בפלורידה טרם אישר את ההסדר באופן סופי, אך השופט מייקל הנזמן רמז על כך שהוא יעניק את האישור המיוחל בתוך ימים אחדים: "אני חושב שזה דבר נהדר, מדובר בסכום גבוה בהרבה ממה שציפיתי", הוא אמר אתמול במהלך הדיון שנערך בנושא.

לפי עורך הדין הרלי טרופין המייצג את שורדי האסון ומשפחות ההרוגים, הנתבעים הסכימו לשלם פיצויים בגובה 997 מיליון דולר. בנוסף, טרופין הסביר שישנה משפחה אחת שטרם הודיעה על השתתפותה בתביעה הייצוגית, ואם תעשה זאת עד מחר (שישי) סכום הפיצוי יעלה ויחצה את רף מיליארד הדולר.

יתרה מכך, טרופין הסביר שבדרך כלל עוברות חמש או שש שנים עד שמגיעים להסדרים בעקבות תביעה כה גדולה. לדבריו, השופט דחק בצדדים לפתור את הנושא במהרה כדי לספק את הסיוע הכלכלי למשפחות שנפגעו באסון.

 

זירת האסון בסרפסייד, כשבוע לאחר הקריסה (צילום: AP)

 

כזכור, מגדל 'צ'מפליין דרום' (Champlain Towers South) בסרפסייד קרס בפתאומיות בשעות הבוקר המוקדמות של ה-24 ביוני 2021 וגרם למותם של 98 דיירים. עבודות החילוץ נמשכו שבועות ארוכים, אולם איש לא חולץ מן ההריסות מאז השעות הראשונות של האסון.

בתביעה שהוגשה בשנה שעברה נטען כי עבודות הבנייה של בניין מגורים סמוך (בשם "פארק 87") "הסבו נזק ופגעו ביציבות של מגדלי צ'מפליין, שגם ככה היו במצב רעוע". באופן ספציפי יותר, התובעים טוענים כי עבודות הבנייה במגדל החדש, שבוצעו בין 2016 ל-2019, "יצר רעידות שהחלישו את המבנה".

הנתבעים בתיק דחו על הסף את הטענות ואמרו שמגדלי צ'מפליין "תוכננו בצורה שגויה, נבנו בצורה עלובה ולא עברו תחזוקה שוטפת כנדרש".

 

מחלצים עובדים בהריסות בית הדירות (צילום: Getty Images)

 

ללא כל קשר לתביעה זו, בחודש יולי האחרון השופט הנזמן קבע שבני המשפחה של הרוגי האסון ושאר המשפחות יקבלו לפחות 150 מיליון דולר כפיצוי. בזמנו הנזמן הסביר שהסכום כולל את פוליסת הביטוח של 'צ'מפליין דרום', סכום המכירה הצפוי של הנכס.

"מטרת בית המשפט הייתה ותמיד תהיה לסייע לקורבנות האסון", אמר השופט בזמנו והסביר כי מעבר לבעלי הדירות, יש להיחשב גם באלו שהתגוררו בשכירות וביקרו בבניין בעת הקריסה, "נדאג גם לאינטרס שלהם".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE