הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר הפורמולות: המחסור במזון לתינוקות עשוי להימשך כל השנה
ההורים בארצות הברית נכנסו למצב הישרדותי כאשר המדפים ברחבי המדינה התרוקנו ממזונות עבור תינוקות, והשיבושים בשרשרת האספקה מאיימים על ייצור וייבוא של פורמולות נוספות

המחסור החמור בארצות הברית של פורמולות לתינוקות, עלול להימשך עד סוף השנה - כך הזהיר אחד היצרנים הגדולים, זאת בעוד הורים במירוץ נגד הזמן לקנות כמה שיותר קופסאות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חברת פריגו, יצרנית פרומולות לתינוקות עבור חנויות וולמארט ואמזון - אשר עומדת מאחורי 8% מכלל השוק בארה"ב - אמרה כי מתקני הייצור שלה באוהיו בוורמונט פועלים בקיבולת של 115 אחוזים על רקע המשבר הארצי.

ועל אף המאמצים, המנכ"ל מורי קסלר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס שהמחסור והביקוש המוגבר יכולים להימשך לאורך כל השנה. "אנחנו נעמדים והורגים את עצמנו כדי לעשות את כל מה שאנחנו יכולים", אמר המנכ"ל.

קסלר הסביר כי לבקשת מינהל המזון והתרופות, פריגו מייצרת כעת רק ארבעה פריטים: Similac Pro Sensitive, Pro Advance, Enfamil Gentlease, Infant.

החברה הגבירה את הייצור שלה לאחר סגירת המפעל של יצרנית הפורמולות אבוט שבמישיגן, והכרזת הריקול של אחד ממוצריה שהחמירו את השיבושים המתמשכים בשרשרת האספקה. אך קסלר עדיין מבטיח לחברות הקמעונאיות הגדולות כי הם יקבלו מלאי "בכל שבוע" וההקצאות יתבססו על הממוצע של הפריטים שהם קיבלו לפני "המשבר".

המחסור הוביל לכך שהורים מחפשים בטירוף אחר פורמולות לתינוקות, נוסעים ברחבי הארץ ואף חוצים את הגבול אל מקסיקו, ואם מתמזל מזלם והם מוצאים פורמולות - הם קונים כל מה שהם יכולים. 

בינתיים, נציב ה-FDA, ד"ר רוברט קליף, טען ביום שישי שהמאמצים של הממשלה לעזור לחברות אחרות להגביר את הייצור ולהגדיל את היבוא, צריכים לעזור להקל על המחסור בתוך "שבועות".

הוא הוסיף כי הסוכנות הפדרלית תכריז בשבוע הבא על תוכניות כיצד יצרנים וספקים בחו"ל יוכלו לייבא את המוצרים אל ארצות הברית, כמו גם ליצור גמישות לחברות מקומיות. "אנחנו מאמינים שמאמצים מתמשכים אלה ומאמצים נוספים יסייעו לשפר באופן דרמטי את האספקה בארה"ב תוך מספר שבועות", אמר. 

"הנתונים שלנו מצביעים על כך ששיעורי המלאי בחנויות קמעונאיות מתייצבות, אבל אנחנו עדיין ממשיכים לעבוד מסביב לשעון כדי להגדיל עוד יותר את הזמניות", הוסיף קליף.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE