הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שוק של הזדמנויות לקבלנים ויזמים": זו רשימת הערים בהן השכירות התייקרה הכי הרבה בארצות-הברית
האינפלציה, יחסי היצע וביקוש, ומחסור כרוני מייצרים שוק של הזדמנויות עבור יזמים וקבלנים, ומצד שני מקשים על משפחות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית לסגור את חשבון השכירות החודשי

על רקע עליה היסטורית באינפלציה בשנה האחרונה, עלות הדיור (ובמיוחד שכר דירה) לחצה במיוחד על נזילות הכספים של משקי הבית בכל רחבי אמריקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שוכרים בשווקים ראו עלייה של 20% או יותר כשחתמו על חוזי שכירות חדשים, ועם שיעור דירות פנויות להשכרה בפריסה ארצית העומד על 5.6% בלבד, לשוכרים יש מעט אלטרנטיבות למצוא דיור בר השגה.

ניכר כי המצב הנוכחי של שוק השכירות הוא תוצר הן של היצע וביקוש, והן של בעיות שהלכו והתגבשו עם הזמן ושרק הוחרפו מאז החלה המגיפה.

 

 

 

(מחירי הדיור בשנתיים וחצי האחרונות לפי גודל הנכס : סטטיסטה)

 

בצד ההיצע, בארה"ב יש מחסור מוערך של כמעט 4 מיליון יחידות דיור.

מגבלות אזורים, וצפיפות, הקשו על הוספת מלאי דיור במקומות רבים הן להשכרה והן ליחידות בבעלות דיירים.

עם עליית מחירי הנדל"ן, 70% מהצמיחה של שוק השכירות מאז 2009 הגיעה מבעלי הכנסה גבוהה שאולי היו יכולים אף קונים בית.

וככל שיותר אנשים המרוויחים גבוה נכנסים או נשארים בשוק השכירות, קבלנים ומפתחים מקבלים תמריץ לספק יותר יחידות יוקרה, מה שאומר פחות מלאי חדש שיענה על הצרכים של בעלי הכנסה נמוכה ובינונית.

 

(הערים שחוו את העלייה המשמעותית ביותר במחירי יחידות להשכרה : סטטיסטה)

הזינוק בערכי הבתים ועליית הריבית מרחיקה יותר את הבעלות על הדירות מהישג ידם של קונים עתידיים רבים, ומשאירים יותר אנשים בשוק השכירות.

בונים ומפתחים גם נאבקים לעמוד בקצב הביקוש המוגבר תוך ניהול עלויות. אתגרי שרשרת האספקה ​​המתמשכים הפכו את השגת חומרי בניין לגוזל זמן ויקר יותר, בעוד ששוק העבודה ההדוק הותיר מאות אלפי משרות בנייה ללא מילוי.

 

אין לראות בעליל המלצה או ייעוץ עסקי.

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE