הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בהשראת טקסס: אריזונה מסיעה מהגרים לוושינגטון הבירה
המושל דאג דוסי פתח במחאה נגד מדיניות הממשל בגבול הדרומי, והודיע כי אוטובוס ראשון ועליו 20 מהגרים הגיע לעיר הבירה. "משבר הגבול החמור ביותר מזה 20 שנה"

אריזונה הצטרפה לטקסס במחאה על מדיניות הממשל בנושא הגירה ובקרת הגבולות - והתחילה להסיע מהגרים שחצו את הגבול ממקסיקו אל וושינגטון הבירה כדי להפעיל לחץ על הבית הלבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגרים שהוסעו מטקסס לוושינגטון הבירה (צילום: AP)

 

האוטובוס הראשון הגיע לעיר הבירה ביום רביעי, עמוס ב-20 מהגרים שהסכימו להגיע לוושינגטון. 

מנהל התקשורת של המושל הרפובליקני דאג דוסי, אמר לכלי התקשורת המקומיים שהמדינה תסיע כמה שיותר מהגרים שהיא תוכל, על אף העלויות שנופלות על המדינה. 

דוסי אמר בהצהרה על המהלך החדש כי המהגרים שנכנסים לאריזונה ומבקשים מקלט יכולים לבחור אם לעלות להסעות אל עיר הבירה, והבטיח שהם יקבלו ארוחות ותמיכה מהצוות מתנדבים, הכוללים עובדי בריאות.

20 המהגרים שהיו על האוטובוס הגיעו מאנגולה, קולומביה, האיטי, פרו, ונצואלה ואוזבקיסטן, כך על פי גורמים רשמיים, והם היו בדרכם לפנסילבניה, פלורידה, ניו יורק, ניו ג'רזי, וירג'יניה ומיין.

בניגוד לטקסס, הסעות המהגרים של אריזונה כללו כאמור עובדי בריאות, והם מתואמים עם קבוצות לסיוע פליטים שעוזרות למהגרים ברגע שהם מגיעים לוושינגטון הבירה. 

מושל אריזונה אמר כי בחודש שעבר המדינה שלו סבלה מ"משבר הגבול החמור ביותר מזה 20 שנה", וציין כי הממשלה שלו הוציאה 105 מיליון דולר נוספים, נוסף לעלויות הרגילות הקשורות לגבול, כדי להילחם בזרם המהגרים.

"ממשל ביידן והקונגרס מעלימים עין מהגבול הדרומי שלנו כבר יותר משנה, וזה הורס את הקהילות שלנו", אמר דוסי בהצהרה.

כאמור, הצעד של אריזונה נלקח מהמלך של מושל טקסס, גרג אבוט, שהחל מהחודש שעבר הוציא כבר לפחות עשרה אוטובוסים עם מהגרים אל עיר הבירה. ההנחיה של אבוט הגיעה לאחר שסוכני משמר הגבול דיווחו כי הם נתקלו ביותר מ-220,00 מהגרים בחודש מרץ, שזהו המספר הגדול ביותר שנרשם מאז שנת 2000.

בתגובה לצעד של אבוט, מזכירת העיתונות היוצאת ג'ן סאקי זלזלה באוטובוסי המהגרים, ואמרה כי מדובר בסך הכל ב"תעלול פרסומי".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE