הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טעים, מנחם, מושחת: יום השוקולד צ׳יפס
הם תוספת מושלמת לכל עוגייה, עוגה, גלידה, פניקייק, ומה לא? לכבוד היום החגיגי והטעים הזה, מצאנו שלושה מתכונים מושלמים שנותנים את הכבוד הראוי לשבבי השוקולד הממכרים

שוקולד הצ׳יפס הומצא לראשונה אי שם בשנת 1937 על ידי רות ויקפילד, אשר הכינה את עוגיית השוקולד צ׳יפס הראשונה. למעשה, רות רצתה להכין עוגת שוקולד, אך נגמרה לה אבקת הקקאו, אז היא שילבה חתיכות שוקולד קטנות. העוגיה המדוברת זכתה להצלחה מסחררת, וכבר שנתיים מאוחר יותר חתמה על חוזה ענק עם חברת ״נסטלה״. מאז, העוגיות האהובות נמצאות בכל מקום ברחבי העולם, והן נחשבות לקינוח האהוב ביותר. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לכבוד היום החגיגי, הנה 3 מתכונים שווים של עוגיות שוקולד צ׳יפס נימוחות, חלומיות, וטעימות: 

עוגיות שוקולד צ'יפס נימוחות ללא גלוטן

מצרכים

 בננה בשלה ורכה

 כוס חמאת בוטנים חלקה או עם שברי בוטנים

 1 ביצה

 כפית סודה לשתייה

חצי כוס סוכר לבן

1 ו-1/2 כוסות שוקולד צ'יפס קטנטנים

אופן הכנה:

מועכים בננה בקערה ומוסיפים חמאת בוטנים וביצה. מערבבים היטב. מוסיפים סודה לשתייה וסוכר ומערבבים. מוסיפים שוקולד צ'יפס ומערבבים היטב. מעבירים למקרר (או למקפיא) למשך שעה. מניחים נייר אפייה על תבנית תנור ובעזרת ידיים רטובות יוצרים כדורים מהתערובת. מניחים במרווחים די גדולים אחד מהשני על נייר האפייה. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות במשך 10 דקות או עד שהעוגיות זהובות בצדדים. מקררים וזוללים.

עוגיות שוקולד צ'יפס קרמל ובייגלה

רכיבים: 

2 כוסות קמח

כפית סודה לשתייה

כפית מלח

230 גרם חמאה רכה 

200 גרם סוכר לבן

100 גרם סוכר כהה

כפית תמצית וניל

2 ביצים

2 כוסות בייגלה 

1 וחצי כוסות שוקולד צ׳יפס 

1 וחצי כוסות סוכריות קרמל 

הוראות הכנה: 

מחממים תנור ל200 מעלות.  מערבבים קמח, סודה לשתייה ומלח בקערה ומניחים בצד. בקערה גדולה ונפרדת מקציפים עם מיקסר את החמאה, הסוכרים ותמצית הוניל עד לקבלת תערובת חלקה. מוסיפים לתערובת הרטובה כל ביצה לחוד וממשיכים להקציף. מוסיפים את תערובת הקמח לאט תוך כדי הקצפה עד לקבלת בצק חלק. מרסקים בייגלה בשקית בעזרת מערוך, את אותה פעולה עושים גם עם סוכריות הקרמל. מקפלים לתוך הבצק את הבייגלה ושוקולד צ'יפס ורסיסי סוכריות הקרמל. מכדרים כדורים מהבצק ומניחים על תבנית אפייה משומנת.  אופים בין 8-10 דקות. מוציאים מהתנור ובעוד העוגיות חמות – לוחצים על העוגיה בייגלה שלם. מומלץ להגיש עם כוס חלב. 

עוגיות שוקולד צ'יפס פיסטוק

רכיבים:

200 גרם חמאה רכה בטמפ’ החדר

50 גרם (1/4 כוס) מחית פיסטוק 

250 גרם (¼1 כוסות) סוכר דמררה 

2 ביצים בטמפ’ החדר

1 כפית תמצית וניל 

טיפות אחדות של צבע מאכל ירוק (לא חובה)

315 גרם (¼2 כוסות) קמח 

1 כפית אבקת סודה לשתייה 

1/4 כפית מלח 

1 כוס (200 גרם) שוקולד צ'יפס מריר

הוראות הכנה: 

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מערבלים חמאה, מחית פיסטוק וסוכר בקערת מיקסר עם וו גיטרה לקרם אוורירי. מוסיפים ביצים בהדרגה, ממשיכים עם הוספת תמצית פיסטוק או וניל וצבע מאכל (אם משתמשים) עד שנטמעים בחמאה. מנפים לקערה אחרת קמח וסודה לשתייה. מוסיפים מלח ומערבבים. מוסיפים לקערת המיקסר ומערבלים רק עד לקבלת מרקם אחיד. מוסיפים שוקולד צ’יפס ומערבלים קלות פנימה. אפשר לערבב ידנית. מניחים בתבנית תלוליות מן התערובת בעזרת כף במרווחים של 2 ס”מ. אופים כ-12 דקות עד שהעוגיות זהובות. מעבירים לצינון וממתינים עד שהעוגיות מתקשות והופכות פריכות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE