הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פני הרוע והמוח המעוות: זהו מבצע הטבח בסופרמרקט בבאפלו
במניפסט שפרסם לפני מספר חודשים, הרוצח הסביר כי הוא בחר את יעד הטבח בגלל אחוז האוכלוסייה השחורה במקום, ואף פירט באופן גלוי כיצד יבצע את מסע ההרג

פייטון ג'נדרון בן ה-18, שפתח במסע טבח מחריד בסופרמרקט בבאפלו ורצח 10 בני אדם, פרסם לפני מספר חודשים מניפסט מטלטל של עליונות לבנה, שם תיאר לפרטי פרטים את הפיגוע אותו תכנן. כמו כן, פורסם כי בשנה שעברה הוא נחקר על ידי המשטרה לאחר שהצהיר כי הוא רוצה לבצע ירי בבית הספר שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

החוקרים בוחנים מניפסט בן 180 עמודים שפורסם באינטרנט על ידי ג'נדרון, שם הוא התבטא בצורה מטרידה מאוד, שמוכיחה כי הכתובת הייתה על הקיר.

במניפסט נכתב כי הוא ביצע מחקר, שהוא בעצמו כינה כמונע מעליונות לבנה ואנטישמיות, שם טען לשיעורי ילודה נמוכים של לבנים ברחבי העולם, מה שיביא ל"משבר" ו"יגרום בסופו של דבר להחלפה גזעית ותרבותית מוחלטת של העם האירופי". 

ג'נדרון הזכיר מקרי רצח אחרים על רקע גזעני, והוא "הסכים" בעיקר עם ברנטון הריסון טאראנט, שבמרץ 2019 נכנס למסגד בניו זילנד וירה למוות ב-51 בני אדם, כל זה בשידור חי בפייסבוק.

בהמשך המניפסט, ג'נדרון אמר שהוא התחיל לתכנן את הפיגוע בינואר, ובחר בסופרמרקט Tops בבאפלו כי "יש שם את אחוז האוכלוסייה השחורה הגבוהה ביותר" - דבר שהוא קבע על ידי ניתוח מיקוד בית. הוא מתאר לפרטי פרטים את היום בו יצא למסע ההרג, כולל מה יאכל לארוחת הבוקר, איך הוא יסע לבאפלו, האופן שבו הוא ילבש את שריון הגוף ויחזיק את כלי הנשק שלו, וכיצד הוא יפרסם את הטבח בשידור חי באינטרנט. 

על פי התוכנית שלו, הוא היה אמור להמשיך את מסע ההרג ברחבי השכונה.

 

(צילום: רויטרס)

 

נוסף על כך, על פי דיווחים, בן ה-18 איים בעבר לבצע ירי בבית הספר בו למד, ואף על החקירה המשטרתית הוא עדיין הצליח לרכוש נשק. 

גורם ממשלתי סיפר לחדשות כי בשנה שעברה ג'נדרון השמיע הצהרות לפיהן הוא רוצה לבצע ירי בטקס סיום בית הספר, "או מתישהו לאחר מכן" - דברים אשר דווחו על ידי צוות מוסד הלימודים. הדברים שאמר גררו חקירה משטרתית נגדו, שהובילה להפניה להערכה וייעוץ בבריאות הנפש. 

כזכור, ביום שבת, ג'נדרון, תושב קונקלין שבניו יורק, לקח את המכונית של הוריו, ונסע יותר מ-300 קילומטרים לעיר באפלו כדי לבצע את הטבח "ממניעים גזעניים", כפי שנקבע. 11 מהקורבנות היו שחורים ושניים לבנים. 

"אנחנו חוקרים את האירוע הזה כפשע שנאה וגם כמקרה של קיצוניות אלימה על רקע גזעני", אמר סטיבן בלונגיה, הסוכן המיוחד האחראי על האזור מטעם ה-FBI. 

השריף של מחוז אירי, ג'ון גרסיה, התבטא בצורה קשה יותר: "זה היה רוע טהור. זה היה פשע שנאה על רקע גזעני".

 

זירת הרצח (צילום: AP)

 

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE