הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן מחזיר חיילים אמריקאים אל מדינה ממנה הוצאו על ידי טראמפ
הנשיא קבע להפוך החלטה של קודמו בתפקיד, וישלח כ-500 אנשי צבא ארה"ב אל מדינה במזרח אפריקה כדי להילחם בארגון טרור המזוהה עם אל-קאעידה

הנשיא ג'ו ביידן חתם על תוכנית שתחזיר חיילים אמריקאים לסומליה, מדינה במזרח אפריקה, ובכך מבטל את הנסיגה המלאה שביצע קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ביידן אישר נוכחות צבאית "מתמשכת" של ארצות הברית במדינה המזרח אפריקאית, עם מכסה מוערך של 500 חיילים. כך אמר פקיד אמריקאי בכיר ביום שני, בשיחה בבית הלבן. כוחות הצבא האמריקאי יסייעו לממשלת סומליה הצעירה להילחם בארגון המיליטנטי 'אל-שבאב', אשר מזוהה עם אל-קאעידה.

"אנחנו גאים, בראש ובראשונה, לתמוך במאמצים של הסומלים לבנות מחדש את המדינה שלהם, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים בינלאומיים אחרים", אמר אותו בכיר אמריקאי.

אז, אחד הכתבים העלה בפני הבכיר את התהייה על האפשרות שחיילי ארה"ב למעשה ייקחו חלק במלחמת "נצח" במדינה - תפיסה שנגדה פעל טראמפ, ועד כה נראה שגם ביידן.

"זהו צעד שמביא לרציונליזציה של מה שהיה הסדר לא הגיוני שקיבלנו בירושה", השיב הבכיר. "זה לא היה הגיוני, כי זה יצר סיכון מיותר ומוגבר לכוחות ארה"ב, כאשר הם נעים ויוצאים מהמדינה על בסיס קבוע".

כזכור, בדצמבר 2020, טראמפ הורה להסיג את הכוחות האמריקאים מסומליה, זאת כחלק מהניסיון שלו לצמצם את מעורבות ארצות הברית במלחמות מחוץ לבית. הפנטגון אמר אז כי היציאה הושלמה ימים לפני כניסתו של ביידן לבית הלבן, בינואר 2021.

בהצהרתו של הפקיד, הוא רמז כי ביידן למעשה מתקן את הטעות של טראמפ. "בניגוד לעצת ההנהגה הבכירה של צבא ארה"ב, הממשל הקודם הנחה את הנסיגה של כ-750 אנשי צבא מסומליה. זה היה מעבר מהיר ופתאומי לנוכחות סיבובית".

"החזרת נוכחות צבאית אמריקאית מתמשכת, תעזור להגביר את הביטחון וחופש התנועה של אנשי מחלקת המדינה ועמיתים כמו הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי, בזמן שהם מבצעים משימות דיפלומטיות ופיתוח קירטיות", הוסיף. "הניא קיבל החלטה זו להגדיל את הבטיחות והאפקטיביות של המפעילים המיוחדים שבילו את השנה האחרונה מאז החלטת הממשל האחרון במעבר והיציאה מסומליה באופן אפיזודי".

כוחות צבא ארה"ב נלחמו בקיצוניים אסלאמיסטיים בסומליה מאז ממשלת ג'ורג' בוש, ועוד לפני כן התערבו במלחמת האזרחים במדינה. בשנת 1993, 19 חיילים אמריקאים נהרגו במבצע במדינה, מה שהיווה השראה לסרט "בלאק הוק דאון".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE