הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל פלורידה קבע: הפגנות מחוץ לבית פרטי - עבירה על החוק
ברקע המחאות הכבדות בתגובה להדלפה על ביטול זכויות ההפלה, רון דה-סנטיס חתם על חקיקה האוסרת על קיום הפגנות ליד שטח פרטי. "להכיר בזכות לפרטיות ושלווה"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, חתם ביום שני על הצעת חוק האוסרת על קיום הפגנות מחוץ לביתו של אדם פרטי.  הצעד מגיע בעקבות גל הפגנות בנושא זכויות הפלה, שרבות מהן מתרחשות מחוץ לבתים של מחוקקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דה-סנטיס (צילום: AP)

 

החוק שאושר הופך מחאות מטרידות, כאלה שמפריעות בכוונה למישהו בביתו, לעבירה מדרגה שנייה. מפגינים אשר יפרו את החוק צפויים ל-60 ימי מאסר ולקנסות של עד 500 דולר. עם זאת, ניתן יהיה לעצור מפגינים רק לאחר שהם יתעלמו מהוראות אכיפת החוק להתפזר מהמקום.

המושל הרפובליקני אמר החוק החדש, שייכנס לתוקפו ב-1 באוקטובר, ימנע הפגנות בפלורידה, כמו אלה שערכו מפגינים למען זכויות ההפלות מול הבתים של שופטים מבית המשפט העליון.

התובע הכללי, מריק גרלנד, הנחה את שירות המרשלים של ארצות הברית לתגבר את הכוחות, זאת לאחר שמספר שופטים - כמו השופט הראשי ג'ון רוברטס, ברט קוואנו, סמואל אליטו ואיימי קוני בארט - חווים הפגנות רבות מחוץ לבתיהם.

"שליחת המון סורר לבתי מגורים פרטיים, כפי שראינו עם ההמונים הזועמים מול בתיהם של שופטי בית המשפט העליון, היא אינה הולמת", אמר דה-סנטיס ביום שני. "הצעת החוק הזו תספק הגנה לאלה שמתגוררים ביישובי מגורים, ואני שמח לחתום על כך".

 

הפגנה מחוץ לביתו של השופט סמואל אליטו (צילום: EPA)

 

הסנאטור קית' פרי מגיינסוויל, שהוביל את הצעק החוק, אמר עוד בחודש מרץ כי מטרתה היא "להכיר בזכות לפרטיות, ביטחון ושלווה שמגיעה לכולנו בבית שלנו".

כצפוי, הדמוקרטים התנגדו למהלך של המושל הרפובליקני, זאת בטענה כי הוא מפר את זכויות התיקון הראשון.

כאמור, הצעד של הממשל בפלורידה מגיע בעקבות הדלפה שמבעירה את ארצות הברית, כאשר טיוטה של בית המשפט העליון מראה כי השופטים הסכימו להפוך את ההחלטה 'רו נגד ווייד', ובכך למעשה תתבטל ההגנה הפדרלית לנשים המבקשות לעבור הפלה. 

על אף שעדיין לא פורסמה ההחלטה הסופית של בית המשפט, הרחובות ברחבי ארצות הברית מתמלאים במפגינים, שחלקם קוראים לביהמ"ש להמשיך להגן על נשים, ואחרים מעודדים את השופטים לעמוד מאחורי ההחלטה שהתקבלה בטיוטה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE